این نرم‌افزار چت، مردم کره جنوبی را بهم ریخته است

اپلیکیشن چتی که به صورت ناشناس سوء رفتار مدیر علیه کارمندان را منتشر می‌کند، بخش مهمی از جنبش موسوم به MeToo# شده است که فرهنگ مردسالارانه کره جنوبی را با انتشار سوء استفاده‌های جنسی در محیط کار، به چالش کشیده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، موج جدید شکایت از محیط کار که منجر به ورود دادستان عمومی به ماجرا در ماه گذشته شد، اینک بخشی از داستان‌های افزایشی در جنبش MeToo# شده است که روی اپلیکیشن Blind منعکس شده و «کیم سونگ کیوم» از موسسین این اپلیکیشن از نرم افزار و این جنبش که به عقیده وی زنانه است؛ با صراحت حمایت کرده است.{لینک}

این نرم‌افزار با دریافت ایمیل محیط کار، تاییدیه اکانت را برای کاربر ارسال می‌کند و بر اساس قوانین داخلی، برخی محتویاتی که ممکن است نقض حریم خصوصی تلقی شده و باعث شود تا آبروی کارفرما بدون مدرک برود؛ در Blind سانسور می‌شود.

اما اکنون این اپلیکیشن بیش از 1 میلیون عضو دارد و داستان‌های منتشر شده در آن باعث شده است تا فرهنگ بسته محیط کار در کره جنوبی بیشتر از قبل برای مردم عیان شود.

گفتنی است اقتصاد در کره جنوبی مبتنی بر واحد‌های تولیدی،صنعتی و تجاری خانوادگی است و به‌دلیل خانوادگی بودن، بسیاری از اذیت و آزارهایی که در محیط کار رخ می‌دهد؛ رسانه‌ای نمی‌شده است اما با آمدن Blind این چرخه معیوب از بین رفته و کارمندان زن این فرصت را پیدا کرده‌اند تا بدون اینکه توسط کارفرما مورد اذیت مجدد قرار گیرند، مشکلات محیط کار خود را بازگو کنند.

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه مشاوره‌ای EY، 61 درصد از کارمندان شرکت‌های خصوصی در کره جنوبی اظهار کردند که از شکایت رسمی داخل کمپانی طفره می‌روند، چرا که مطمئن نیستند که شکایت آنها محرمانه بماند و ممکن است در نهایت به ضرر کارگر و به نفع کارفرما تمام شود. این رقم در منطقه آسیای جنوبی شرقی 37 درصد است که نشان می‌دهد کارمندان زن در کره با اضطراب بیشتری در محیط کار روبرو هستند.

کاری که Blind در کره جنوبی کرده این است که مردم احساس راحتی و آزادی بیشتری کرده و در کمتر از 24 ساعت بُرد اعتراضی MeToo با بیش از 500 شکایت و افزایش ناگهانی ترافیک، باعث کند شدن اپلیکیشن شد تا نشان دهد تعداد شکایات بیش از حد تصور است.

رَنک 118 از 144 برای کره جنوبی در بحث برابری جنسیتی موضوعی نیست که بتوان از آن گذشت و سوء استفاده از کارمندان زن توسط مدیران مرد معضلی است که با رسانه‌ای شدن، در برخی مواقع باعث بایکوت کردن محصولات کمپانی نیز شده است.

و در پایان اینکه برخی از کاربران Blind می‌گویند علی رغم راه افتادن موج فریادهای مجازی، تغییر محسوسی در رفتار روسای خود مشاهده نمی‌کنند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =