ایسنا نوشت: رئیس دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: خبر برخی از رسانه‌ها مبنی بر کاهش ساعات دروس دینی و قرآنی در آموزش و پرورش صحت و واقعیت ندارد.

دکتر محمود امانی طهرانی ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دو نوع فعالیت در این حوزه عنوان کرد: تولید برنامه‌های درسی و تولید کتابهای درسی از جمله وظایف دفتر تالیف است.

رئیس دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش افزود: از زمانی که اسناد تحولی و برنامه درسی ملی به وجود آمد رویکرد حاکم بر برنامه ها یک رویکرد فطرت گرایی توحیدی و فرهنگی و تربیتی است که در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت: در درس دینی ۴ محور اصلی اعتقادات و احکام و اخلاق و سیره پیشوایان دینی قرار دارد که این مجزا از کتاب قرآن می باشد چرا که قرآن کریم درس جدایی در مدارس دارد.

امانی طهرانی بیان کرد:در هر یک سیر منطقی ملایمی را چیده ایم در باب اعتقادات دوره اول ابتدایی هدف را این مساله قرارداده ایم که کودکان از خدای مهربان ۴ صفت مهربانی و بخشندگی و دانایی و توانایی را فرابگیرند و احساس امنیت و آرامش خاطر کنند.

وی اظهار کرد: در دوره دوم ابتدایی نیز چهارچوب اولیه اصول عقاید است و در دوره اول متوسطه چهارچوب کلی معارف دینی به منظور هویت یابی دینی می‌باشد.

رئیس دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:همچنین در دوره دوم متوسطه سه سال پایانی وجه استدلالی دین است تا دانش آموزان در برابر شبهات بتوانند صیانت از دین را فرا بگیرند.

وی گفت:در سال جاری کتاب جدیدی به نام انسان و محیط زیست با ۷ محور مهم در رابطه با آب و خاک و انرژی و هوا و محیط زیست تالیف شده است که در آن به استناد با آیات الهی موضوعات مهم زیست محیطی تبیین می شود.

امانی طهرانی افزود:همچنین در کتب تاریخی با تاکید بر ایجاد روحیه پژوهش گری و تحلیل تاریخی، ظرافت های آموزشی را برای دانش آموزان در خصوص رویدادهای اسلامی در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: در آموزش و پرورش دروس قرآن و دینی از جایگاه مهمی برخوردار هستند و خبر برخی از رسانه ها مبنی بر کاهش ساعات دروس دینی و قرآنی در آموزش و پرورش صحت و واقعیت ندارد.

رئیس دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با این موضوع توضیح داد: در جدول ساعات درسی، دروس جدیدی اضافه شد که باید برای جبران آن ۳۰ ساعت از دروس دیگر حذف می شد.

وی افزود: ما با افزایش محتواهای درسی از دروسی مانند ادبیات و تاریخ و جغرافیا و ...چندین ساعت کم کردیم و تنها یک ساعت از کل دروس دینی و عربی و قرآن کاسته شد و در عوض در بخش محتوا این یک ساعت نیز جبران شد.

امانی طهرانی در این دیدار همچنین اظهار کرد: در جهت مواجهه با آسیبهای اجتماعی سه کتاب پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اسلامی و ایرانی تالیف شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در سال آینده کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی اسلامی و دینی تالیف خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش A1 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    0 0
    بجاش از ساعات غیرمفید مثل ریاضی و فیزیک کم کنن خوب
  • بی نام TR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    0 0
    امیدوارم کم بشه . زبان انگلیسی اضاف بشه تا برای آینده حداقل به درد بخوره
  • بی نام A1 ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    0 0
    نتیجه این این حجم از دروس دینی و قرآن چی بوده نگاهی به وضعیت جامعه و نسل های جدیدتر بیندازید واقعا دین دار تر شده اند تا کی اصرار بر ادامه سیاست های اشتباه داریم.
  • شهلا A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    0 0
    با گاهش ساعات این دروس شاید وضع دینی و قرانی بچه ها در زندگی بهتر شود.
  • متین A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    0 0
    به نظرم ایده بدی نیست یک ساعت در هفته کفایت میکند
  • مستر کامنت A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    0 0
    معلم دینی سال سوم دبیرستان مون بدترین معلم مون بود.هیچوقت از ذهن بچه هامون پاک نمیشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    1 0
    درس دینی خوبه ولی ساعات عربی رو کم کنن