محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه با برنامه"دستخط" تلویزیون در باره فیلترینگ هاتگرام و تلگرام طلایی سخن گفت و در اظهاراتش به یک مقام مسئول اشاره کرد اما از او نام نبرد.

آذری جهرمی گفت:

"سوال من این است که اگر بخواهد این سایت خلاف قانون باشد یا فعالیت نکند، چه ارتباطی به وزارت ارتباطات دارد؟ مگر قوه قضائیه در خصوص بستن تلگرام اغماض کرد که در خصوص بستن تلگرام طلائی اغماض کند؟ طبیعتاً مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید ما تصمیم گرفتیم در مقطع گذاری این کار را انجام دهیم، در مرکز ملی[فضای مجازی] قوه قضائیه هست، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی هستند، وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد هستند، نمایندگان مجلس هم حضور دارند. نشستند و به این تصمیم رسیدند و این گونه عمل کردند.

حالا به سلیقه یک نفری خوش نمی‌آید. می‌گوید اینها خوب نیستند و آن یک نفر مسئولیت هم دارد. به نظر من باید آن یک نفر را مجازات کرد که خلاف تصمیم ملی صحبت می‌کند، شکاف در تصمیم حاکمیتی ایجاد می‌کند، آن فرد مسئول است و فرد عادی نیست..."

گرچه آذری جهرمی از این مسئول نام نبرد اما مراجعه به آرشیو رسانه ها نشان می دهد بیشترین حملات به وزارت ارتباطات در باره هاتگرام و تلگرام طلایی از سوی عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور انجام گرفته و احتمالا منظور آذری جهرمی، اشاره به او بوده است.

معاون دادستان کل تقریبا در همه مصاحبه ها و اظهارنظرها در باره لزوم فیلترینگ سخن گفته است.

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =