نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد ایلراه عشایری در جوار پتروشیمی دنا بویراحمد ظرف دو هفته آینده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛غلام محمد زارعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پس از واگذاری زمین پتروشیمی دنابویراحمد، نگرانی هایی در خصوص ایلراه عشایری موجود در منطقه وجود داشت، گفت: عشایر عزیز بابت ایلراهی که در زمین پتروشیمی وجود داشت نگرانی هایی داشتند و مراجعات و درخواست های مکرری به ما واصل شد.

وی افزود: از همان ابتدا هم به نهادهای مسئول تذکر دادم و هم از مجری پروژه خواستم که راه عشایری باید پیش بینی شود و قبل از هر اقدامی برای احداث مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد، باید ایلراه عشایری ایجاد شود.

نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه به علت دغدغه و نگرانی ای که برای راه عشایری منطقه داشتم در چند روز گذشته جلسه ای را با سرمایه گذار و مجری طرح برگزار کردیم، تصریح کرد: با توجه به فصل کوچ و رفت و آمد عشایر منطقه، مجری باید ظرف حداکثر دو هفته آینده نسبت به ایجاد ایلراه عشایری در جوار زمین پتروشیمی اقدام کند.

زارعی در ادامه از تلاش های فراوان برای اخذ مجوز احداث این پتروشیمی در منطقه خبر داد و بیان کرد: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد حاصل یک تلاش جمعی برای برخورداری منطقه بویراحمد و دنا از مزایای نفت و گاز و خطوط لوله ای است که در دل زمین هایشان وجود دارد.

وی افزود: در بحث سرمایه گذار نیز واسواس زیادی به خرج دادیم که پروژه را معطل سرمایه گذارانی که می خواهند اعتبارات دولتی دریافت کنند، نکنیم و حتما بخش خصوصی توانمند و امتحان پس داده پای کار باشد تا پروژه ای با این عظمت گرفتار امروز و فردا کردن یک سرمایه گذار نشود.

نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه دغدغه های مردم منطقه را به خوبی می دانیم و معتقدیم که اکثریت قریب به اتفاق مردم منطقه به علت آگاهی از مزایای پتروشیمی دنابویراحمد خواستار اجرای این طرح هستند، عنوان کرد: این پتروشیمی تنها کمتر از یک درصد آب رودخانه بشار را مصرف می کند و به علت استفاده از گاز طبیعی هیچگونه آلودگی ای برای محیط زیست ندارد.

زارعی با اشاره به اینکه برای احداث مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد در منطقه ویژه پتروشیمی استان، حتی قرار نیست که یک اصله درخت هم قطع شود، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری پروژه، مشارکت شرکت های خارجی، سرمایه گذار تجربه شده و پای کار و ایجاد ۶۵۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم از مزایای پروژه هستند که هر استانی راغب بود که این طرح بزرگ آنجا ایجاد شود.

وی ایلراه عشایری را یکی از دغدغه های موجود در خصوص این پتروشیمی دانست و تصریح کرد: این مشکل نیز به زودی توسط مجری طرح برطرف می شود و راه مناسبی برای عشایر در حاشیه زمین پتروشیمی احداث خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =