۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۲
حمله سایبری به ۲ بانک بزرگ کانادا

مقامات دو بانک بزرگ در کانادا تائید کردند اطلاعات نزدیک به 90 هزار مشتری در یک حمله سایبری بی‌سابقه به سرقت رفته است.

به گزارش خبرآنلاین، دو قربانی اصلی در اولین حمله عمده سایبری به سیستم مالی این کشور، بانک مونترآل و بانک تجارت امپریال/ CIBC هستند. {لینک}

بانک مونترآل به‌عنوان چهارمین بانک بزرگ کانادا در بیانیه‌ای تائید کرد حمله‌کننده با مسئولان بانک تماس تلفنی داشته و ادعا کرده است که اطلاعات بانکی برخی مشتریان را در اختیار دارد. سخنگوی بانک می‌گوید او کمتر از 50 هزار حساب از 8 میلیون حساب کاربران را هک کرده است. وی از پاسخ به این سؤال که آیا پولی هم به سرقت رفته است یا نه، طفره رفت.

البته حمله‌کنندگان تهدید کرده‌اند که دیتای کاربران را در صورت پاسخ ندادن به درخواستشان، روی اینترنت منتشر خواهند کرد و به همین خاطر با مقامات امنیتی دست به تحقیق دراین‌باره زده‌اند. مدیران بانک مونترآل می‌گویند حمله‌کنندگان بیرون از کانادا هستند.

بانک تجارت امپریال نیز به‌عنوان پنجمین بانک بزرگ کانادا از سرقت مستقیم دیتای 40 هزار کاربر خود از شعبه Simplii خبر داد ولی از ذکر جزییات خودداری کرد.

سهام هر دو کمپانی پس از انتشار خبر حدود 0.3 درصد کاهش یافت و سایر بانک‌های کانادایی اعلام کردند موردحمله واقع نشده‌اند.

سال گذشته دریکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری دیتای بیش از 146 میلیون مشتری موسسه مالی اعتباری Equifax سرقت شد و بی‌اعتباری گسترده‌ای را موجب شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =