رد درخواست کسپرسکی برای فعالیت مجدد در آمریکا از سوی قاضی

قاضی فدرال در واشنگتن دو شکایت کسپرسکی با هدف رفع محدودیت اعمال‌شده برای این کمپانی در ایالات‌متحده را نپذیرفت.

 

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال ممنوعیت تصویب‌شده در کنگره و همچنین دستور وزارت امنیت داخلی، فعالیت کسپرسکی در آمریکا و به‌خصوص همکاری با کمپانی‌های دولتی ممنوع اعلام شد و کمپانی ضدویروس که به عقیده آمریکایی‌ها توسط سازمان جاسوسی روسیه مدیریت می‌شود، به هر دو دستور اعتراض کرده و شکایت رسمی به دادگاه فدرال ارائه داد.{لینک}

اما «کولین کولار -کوتلی» قاضی فدرال در واشنگتن اعلام کرد کسپرسکی نتوانسته نشان دهد که قوانین فدرال علیه این کمپانی نقض شده است و بنابراین حقی برای کمپانی روسی قائل نشد. به همین خاطر دفتر مرکزی کسپرسکی در مسکو اعلام کرد درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

آمریکایی‌ها معتقدند روسیه از طریق کسپرسکی علیه کاربران این کشور دست به جاسوسی زده و امنیت ملی ایالات‌متحده را به خطر انداخته است.

هک سیستم یکی از هکرهای بلندپایه آژانس امنیت ملی آمریکا از طریق نرم‌افزار کسپرسکی و سرقت مهم‌ترین ابزار هک که توسط این آژانس علیه کاربران اینترنت استفاده می‌شد؛ خشم مقامات آمریکایی را برانگیخت و به همین دلیل دستور توقف فعالیت کسپرسکی به‌خصوص در نهادهای دولتی صادر شد.

یوجین کسپرسکی، کارمند سابق سازمان ک.گ.ب به‌عنوان مؤسس ضدویروس کسپرسکی بارها ادعاهای مطرح‌شده را رد کرده و گفته است با راه‌اندازی دیتاسنتر در سوئیس، قصد دارد فایل‌های مشکوک کاربران آمریکایی-اروپایی را آنالیز کرده تا شک و شبهه برطرف شود.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    2 0
    چرا راجع به اختلالات اینترنت و کندی احمقانه آن هیچ چیزی نمینویسید؟
  • دیسنا A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    2 0
    خبر ممنوعیت کسپرسکی در هلند و لیتوانی هم منتشر میکردین. کسپرسکی با لابی با نظام صنفی رایانه ای تهران اکثر اعضای نماینده کسپرسکی هستن و اعمال نفوذ به رسانه ها سعی کرده مانع نشر وسیع هر 2 خبر بشه .