لغو قرارداد گوگل و پنتاگون با فشار برنامه‌نویسان و مهندسان سیلیکون ولی

گوگل قرارداد موسوم به پروژه «ماون» با پنتاگون را در سال 2019 تمدید نخواهد کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال اعتراضات گسترده برنامه نویسان و مهندسان شاغل در گوگل، پروژه ماون به دستور مدیران ارشد ادامه نخواهد یافت و بنابراین قرارداد در سال آینده میلادی تمدید نخواهد شد. {لینک}

استفاده از هوش مصنوعی و «یادگیری ماشین» در پروژه تشخیص و شناسایی چهره آنلاین افراد از طریق پهپادهای جاسوسی پنتاگون علیه شهروندان، باعث برانگیخته شدن خشم گوگلی‌هایی شد که در این کمپانی حضورداشته و بعضاً به‌طور مستقیم و غیرمستقیم یار پنتاگون شده بودند. آن‌ها با جمع‌آوری امضاء و ارسال نامه به مدیریت ارشد، رسماً اعتراض خود را بیان کردند.

گروه techworkerscoalition.org شامل متخصصان آی تی در سیلیکون ولی، نسبت به سوءاستفاده از هوش مصنوعی و بکار بردن آن در امر جنگ و خونریزی؛ دست به اتحاد باهم زده تا بتوانند چارچوب و قواعد جدید اخلاقی در حوزه هوش مصنوعی بنویسند و آنچه درباره پروژه ماون رخ داد، بخشی از این فلسفه است.

قرارداد 131 میلیون دلاری توسط ترامپ در ماه مارس امضاء شد تا به‌وسیله آن پهپادهای نظامی بتوانند در موقعیت‌های جنگی تصاویر به‌اصطلاح دشمن را تشخیص داده و مورد هدف قرار دهند.

نقش گوگل در این میان پشتیبانی فنی از طریق هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است تا با فناوری تشخیص چهره و دیتابیس گوگل این امر تسهیل شود.

نقش کمپانی‌های دیگر مانند Nvidia برای پشتیبانی سخت‌افزاری و عرضه تراشه مخصوص و نیز DigitalGlobe(دارنده دیتای جغرافیایی) نیز قابل‌ذکر است، هرچند این کمپانی‌ها رسماً از قرارداد ماون حرفی نزده‌اند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =