راه‌اندازی سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا نوشت : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی راه‌اندازی شده و متقاضیان علاقه‌مند به انجام فعالیت در زمینه مشاغل خانگی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

سید حفیظ الله فاضلی  اظهار کرد: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به صورت پایلوت در هشت استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری در سه مرحله شامل شناسایی مزیت‌های استان‌ها به تفکیک هر شهرستان، آموزش و توانمندسازی افراد و اتصال به بازار در حال انجام است.
وی افزود: در مرحله نخست با همکاری جهاد دانشگاهی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ، ظرفیت‌های استان شناسایی شد که برخی ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها مشترک و برخی دیگر تنها مرتبط با یک شهرستان بوده است.
فاضلی تصریح کرد: در این مرحله حداقل 25 عنوان فعالیت مزیت دار شناسایی شده است.
وی گفت: از آغاز اجرای طرح جلسات مشترک با جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، هماهنگی های لازم صورت پذیرفت و در کارگروه اشتغال استان نیز موضوعات مطرح شدند.
فاضلی در خصوص راه اندازی سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی گفت: این سامانه توسط جهاد دانشگاهی طراحی شده و ثبت نام از متقاضیان علاقه‌مند به انجام فعالیت در زمینه مشاغل خانگی از 13 خرداد ماه سال جاری در این سامانه به آدرس inhb.ir آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در این سامانه میزان توانمندی و مهارت‌های افراد متقاضی بررسی شده و از طریق تسهیلگران، مشاوره‌های لازم به آنان ارائه می‌شود.
فاضلی با اشاره به اینکه نقش اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فرادستگاهی است، تصریح کرد: هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های مرتبط با مشاغل خانگی توسط این اداره کل انجام شده است و در زمینه اطلاع رسانی با جهاد دانشگاهی استان همکاری‌های لازم صورت پذیرفته است.
وی تاکید کرد: مزیت‌های این طرح نسبت به سایر طرح‌های مشاغل خانگی در گذشته، در این است که در این طرح دستگاه‌های اجرایی مرتبط همانند حلقه های یک زنجیره متصل به هم بوده که متقاضی از ابتدای ورود به طرح در مراحل توانمند شدن، آموزش دیدن و در نهایت تولید و فروش محصول با تمامی دستگاه‌های مرتبط با طرح به صورت هماهنگ در ارتباط است و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای در این طرح نقش‌های مختلفی بر عهده دارد.
فاضلی ادامه داد: با این روش متقاضی امید بالایی برای کسب موفقیت در کار خود خواهد داشت و احساس تنهایی نمی‌کند و به خوبی آگاه است که اگر با مشکلی در زمینه شغل خود مواجه شد یک حمایت‌گر از وی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: مرحله اتصال به بازار آخرین مرحله طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است اما از نظر فرآیندی، بخشی از این مرحله انجام شده و این امر در حال تکمیل است که این مهم از فعالیت‌های پیشرو در استان است.
فاضلی گفت: برخی از برندهای معروف و شرکت‌های ملی و استانی که در حال حاضر به بازارهای ملی و بین المللی متصل هستند شناسایی شده‌اند که در زمینه همکاری با این طرح به منظور فروش محصولات مشاغل خانگی از طریق آنان در بازارهای مجازی و فیزیکی اعلام آمادگی کرده‌اند

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =