گیم روی کلود گرایش اصلی رخداد ای تری ۲۰۱۸ / ایکس باکس جدید درراه است

امسال در بزرگ‌ترین رخداد گیم جهان در لس‌آنجلس/ E3 2018 همگان از توسعه گیم روی کلود صحبت کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین، بیست و چهارمین نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی/ ای تری از 19 خرداد شروع‌شده و تا 22 خرداد ادامه دارد که به گفته کارشناسان ترند و گرایش امسال سازندگان و توسعه‌دهندگان، گیم روی محیط کلود است که حرف اول را در نمایشگاه می‌زند.{لینک}

از طریق فناوری کلود می‌توان گیم‌های سنگین را روی اینترنت و با هر وسیله‌ای، فارغ از اینکه چقدر قدرتمند باشد، در زمان دلخواه کاربر انجام داد.

آنچه امسال به‌عنوان سؤال بزرگ به ذهن علاقه‌مندان خطور کرد این بود که آیا سازندگان سخت‌افزار مانند سونی و مایکروسافت دست از توسعه پلی‌استیشن و ایکس باکس برداشته‌اند؟

البته مایکروسافت در کنفرانس خبری خود تائید کرد که نسل بعدی کنسول ایکس باکس درراه است اما واقعیت این است که ساخت و توسعه کنسول گیم بسیار هزینه‌بردار بوده و سال‌ها طول می‌کشد تا کار تحقیقاتی انجام‌شده و کنسولی مطابق میل کاربر راهی بازار شود. سازگاری تراشه مناسب با نرم‌افزار طراحی‌شده نیز معضل بعدی سازندگان کنسول است و سازندگان گیم را مجبور می‌کند تا محتاطانه و با تأخیر بازی‌های خود را عرضه کنند.

اما گیم استریمینگ در محیط کلود بسیاری از مشکلات سخت‌افزاری گفته‌شده را ندارد. امسال الکترونیک آرتز/ EA سرویس کلود گیم خود را رونمایی کرد که کاربر هنگام دیدن نتفلیکس می‌تواند از خدمات آن بهره‌مند شود و بسیار آسان تعریف‌شده است.

بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری گیم، در E3 2018 تائید کردند که روی محتوای گیم استریمینگ و روی کلود در حال کار هستند و به‌زودی شاهد وفور این نوع بازی‌ها در جهان خواهیم بود.

بنابراین گیم روی کلود رفته‌رفته تبدیل به تِرِند اصلی شده و دنیای گیم را متحول خواهد کرد.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =