پدر اینترنت در سالگرد راه‌اندازی Ipv6 گفت تنها یک‌چهارم از اینترنت موجود به پروتکل جدید مجهز شده است که کافی به نظر نمی‌رسد.

 

به گزارش خبرآنلاین، وینتون سرف که در حال حاضر رئیس اینترنت گوگل است خطاب به مدیران آی اس پی‌ها و فروشگاه‌های آی‌تی گفت: اگر فکر می‌کنید قادر به نادیده گرفتن مشکلات پروتکل آی‌پی نسخه 4 هستید، سخت در اشتباه بوده و زمان آن رسیده است که برنامه‌های خود را آپدیت کنید. {لینک}

کمپین جهانی استفاده از آی‌پی نسخه 6 سعی کرده است با فشار به سازندگان، کمپانی‌ها و ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی، آن‌ها را وادار به استفاده از پروتکل جدید کند که فضای آدرس‌دهی آن بیش از 128 بیت تعریف‌شده و توسط Ipv6 می‌توان تریلیون‌ها ابزار مختلف را بدون مشکل به هم وصل کرد، درحالی‌که با آی‌پی نسخه 4 تنها می‌توان 4 میلیارد آدرس آی‌پی تعریف کرده و آن‌ها را به هم وصل کرد.

پدر اینترنت می‌گوید: جهان از سال 2011 بدین سو با کمبود آی‌پی نسخه 4 مواجه شده است و 13 سال پس‌ازآنکه مهندسان شروع به ساخت نسخه 6 کردند، این اعتقاد به وجود آمد که نسخه 4 قطعاً از میان می‌رود.

ششم ژوئن 2012 بود که نسخه 6 راه‌اندازی شد و پیشرفت خوبی نیز نسبتاً حاصل شد و حالا یک‌چهارم از کاربران گوگل از طریق آی‌پی نسخه 6 وصل می‌شوند.

شبکه‌های موبایلی در آمریکا نیز دست به پیاده‌سازی نسخه 6 زده و ورایزون 84 درصد، اسپرینت 70 درصد، تی موبایل 93 درصد و AT&T نیز 57 درصد پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز داشته‌اند.

در بخش جهانی نیز طبق نقشه زیر می‌توانید کشورهایی که بیش از 15 درصد پیاده‌سازی آی‌پی نسخه 6 داشته‌اند را مشاهده کنید.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =