اپل نصب و اجرای هرگونه اپلیکیشن روی آیفون برای داده‌کاوی ارزهای مجازی را ممنوع کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس راهنمای جدید آی او اس، بخش موسوم به 3.15، اپلیکیشن‌ها ‌از داده‌کاوی هر نوع ارز مجازی و ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین به‌صورت محلی منع شده و تنها داده‌کاوی از طریق کلود مجاز خواهد بود. {لینک}

بنابراین توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری حق ندارند از آیفون به‌عنوان پایه اصلی داده‌کاوی ارزهای مجازی استفاده کنند و چنین اپ‌هایی مسدود خواهند شد.

همچنان ارسال پست روی شبکه‌های اجتماعی از طریق اپ‌های واسط مرتبط با ارز مجازی نیز ممنوع است و پیغام‌های مالی صرفاً باید از مراجع قانونی مانند بانک‌ها روی اپلیکیشن‌ها انجام شود.

ارزهای مجازی برای داده‌کاوی معمولاً از سخت‌افزار پرقدرت برای محاسبات پیچیده ریاضی استفاده می‌کنند و در همین‌جا است که اپل واردشده و اجازه نمی‌دهد تا سخت‌افزار آیفون به‌عنوان حامل و "داده‌کاو" مورداستفاده قرار گیرد.

از سوی دیگر کیف‌های پول مجازی قادرند در اپ استور فعالیت داشته باشند، اما این کیف‌های پول باید مرتبط با سازمان قانونی و بانک باشند، در غیر این صورت فیلتر خواهند شد.

گفتنی است سیستم بلاک‌چین برای بیت کوین خلق شد تا بر اساس سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکزِ داده، عمل کرده و هر نقل‌وانتقال مالی را به‌عنوان یک بلوک تعریف کرده و برای تائید برای سایر اعضاء بفرستد. سپس این بلوک جدید به سایر بلوک‌ها در یک زنجیره‌ای از داده‌های مالی افزوده‌شده و عملیات نقل‌وانتقال مالی نهایی می‌شود. بدین ترتیب، به‌جای ذخیره رکورد نقل‌وانتقال مالی به‌صورت متمرکز و احتمال سوءاستفاده از ای دیتا توسط هکرها، داده‌ها غیرمتمرکز شده و امکان هک آن‌ها به‌صورت دسته‌جمعی منتفی می‌شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =