۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کم‌حاشیه‌ترین گوشی جهان را ببینید

«ویوو نکس»/ Vivo NEX مجهز به کم حاشیه‌ترین نمایشگر جهان رونمایی شد تا اولین گوشی هوشمندی باشد که اسکرین آن فول و بدون ناچ (شکاف بالای اسکرین) است.

 

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار مانند آیفون ایکس(آیفون 10)، گلکسی اس 9 ، شائومی می میکس، اسنشال، وان پلاس 6 و ال‌جی جی 7 تینک، دغدغه شکاف بالای نمایشگر داشته و سعی کرده‌اند نسبت نمایشگر به بدنه را به 100درصد برسانند اما هرگز موفق به این کار نشده‌اند. {لینک}

اما کاری که کمپانی چینی ویوو انجام داده، ساخت یک نمایشگر تمام و کمال و بدون حاشیه است که قبلاً نمونه مفهومی آن به نام اپکس در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا عرضه شد.

"الکس فنگ" قائم‌مقام کمپانی اعلام کرد:" صنعت موبایل دنبال ساخت یک دستگاه بدون قاب بود و ما توانستیم پس از ماه‌ها تحقیق و توسعه گوشی کاملاً بدون حاشیه تولید کنیم."

نسبت نمایشگر به بدنه 91 درصد شده است که هیچ گوشی‌ای در جهان این‌چنین نیست.

گوشی 6.59 اینچی فول اچ‌دی سوپر امولد به وزن 199 گرم در ابعاد 162 در 77 در 7.98 میلی‌متر طراحی‌شده است. اما سؤال اصلی این است که اگر گوشی ناچ ندارد، چه اتفاقی برای دوربین جلو افتاده است؟

دوربین جلو 8 مگاپیکسلی با لنز 2.0 با مکانیزم پاپ‌آپ طراحی‌شده است که هنگام نیاز ظاهر می‌شود. صدا نیز از طریق فناوری اسکرین ساند کستینگ قابل‌انتقال شده است. نصب اثرانگشت زیر اسکرین نیز فناوری دیگری است که توسط کمپانی چینی روی گوشی جدید نصب‌شده است.

پردازنده اسنپ دراگون 845، 8 گیگ رم، 256 گیگ حافظه جانبی،باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت، دو دوربین 12 و 5 مگاپیکسلی در عقب گوشی؛ بخش دیگری از مشخصات سخت‌افزاری NEX است که به اندروید 8.1 مجهز بوده و نرم‌افزار بهینه‌شده Funtouch نسخه 4.0 روی آن نصب‌شده است.

این گوشی دستیار هوشمند Jovi دارد و فقط در بازار چین عرضه خواهد شد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =