نشست هم اندیشی مجمع سمن های جوانان استان مرکزی با حضور مهندس رشیدی مشاور جوانان استاندار مرکزی و جمعی از مدیران مرتبط در خانه جوان استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش نامه امیر، در این نشست حقدادی ، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت:استاندار پیگیر مسائل حوزه جوانان است و خوشبختانه بعد از مدت ها مجمع سمن های استان مرکزی تصویب و تایید شد.
وی ادامه داد:فلسفه وجود سازمان های مردم نهاد مطالبه گری هست و این سمن ها برای انتقاد باید بیایند تا مشکلات را مطرح کنند.
حقدادی افزود: باید سمن هایی ایجاد کنیم تا تشکل گرایی کنند و این نیاز در استان به شدت دیده می شود به خصوص در دو شهر ساوه و اراک بایستی تمرکز بیشتری برای تشکل گرایی سمن ها صورت گیرد.
وی عنوان کرد: سمن ها می توانند با ارائه طرح هایی در حوزه خوداشتغالی و اشتغالزایی به منظور توسعه اشتغال فراگیر جوانان به اداره ما رجوع کنند.
حقدادی اشاره کرد: متاسفانه سامانه کارا در استان وضعیت خوبی ندارد و طرح ارائه شده از سوی جوانان در این بخش کم و ناچیز است.

در ادامه پیمان رشیدی، مشاور جوانان استاندار مرکزی اظهار داشت:‍ مشکل جوانان ما تنها در حوزه اشتغال نیست بلکه باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز مشکلاتشان دیده شود.
وی افزود: در حوزه جوانان نمیتوان شعاری کار کرد و لازم است به اجرای امور توجه داشت و کاغذ بازی ها را ملاک عملکرد قرار ندهیم. برداشتن یک سنگ از جلوی پای جوانان گام بزرگی است.
رشیدی تصریح کرد: انتخاب مشاور جوانان برای مدیر کل ورزش و جوانان می تواند سرآمد و الگو برای دیگر ادارات استان باشد.

شاه محمدی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در این نشست عنوان کرد: با انتقادها شلاقی برخورد نکنیم و اجازه دهیم جوانان صحبت هایشان را بازگو کنند.
وی ادامه داد: باید مراقب فضاهایی که جوانان اوقات فراغت خود را در آن می گذارند باشیم.
شاه محمدی متذکر شد: استان مرکزی ۱۰ محور مواصلاتی دارد که یک دوم کشفیات مواد مخدر استان در گلوگاه دلیجان بوده است.
وی اضافه کرد : در استان مرکزی ۶۰ الی ۷۰ هزار جمعیت معتاد دارد که ۱۰ درصد آن مربوط به زنان است.

در پایان برخی از سمن های حاضر در این نشست به بیان مشکلات و دغدغه های خود در این حوزه پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =