باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سردار شیرزاد از اعزام پلیس بین‌الملل ایران برای مشارکت در برقراری امنیت مسابقات جام جهانی به کشور روسیه خبر داد.

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا با اشاره به برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال فیفا ۲۰۱۸ از تاریخ ۲۴ خردادماه به مدت یک ماه (۲۴ تیرماه) در کشور روسیه، اظهار کرد: در همین راستا، با هماهنگی اینترپل روسیه، نمایندگانی از پلیس بین‌الملل ایران به منظور همکاری، مشارکت و برقراری امنیت این رویداد بزرگ ورزشی و نیز تبادل تجارب انتظامی و امنیتی، به کشور روسیه اعزام شدند.

سردار شیرزاد بیان کرد: مأموران پلیس اینترپل ایران، از مجرب‌ترین افراد متخصص در حوزه‌های پلیسی که به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند، برگزیده شده‌اند و طی برگزاری مسابقات، بین مردم و تماشاگران حضور دارند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: طی مدت برگزاری مسابقات فوتبال، اتباع ایرانی می‌توانند در صورت بروز وضعیت‌های اضطراری در شهر‌های محل برگزاری مسابقات جام‌جهانی با شماره تلفن‌های پلیس کشور روسیه تماس بگیرند که عبارتند از:

- شهر مسکو ۶۲۲۹۴۵۸ (۴۹۵) ۷+ و ۶۲۲۹۴۶۰ (۴۹۵) ۷+

- استان مسکو ۵۰۵۴۱۷۰ (۴۹۸) ۷+

- سنت پترزبورگ ۶۰۱۸۵۷۳ (۸۱۲) ۷+

- استان لنینگراد ۵۷۹۹۹۹۹ (۸۱۲) ۷+

- شهر قازان ۲۲۷۴۶۹۶ (۸۴۳) ۷+

وی ادامه داد: این رویداد بزرگ ورزشی مخاطبان بسیاری دارد و تعداد کثیری از هموطنان کشورمان برای مشاهده مسابقات ورزشی عازم روسیه می‌شوند، برهمین اساس طی هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی پلیس اینترپل، شماره تلفن‌های ۰۰۷۹۹۹۰۱۱۷۸۵۷- ۰۰۷۹۹۹۰۱۱۶۹۵۱ در اختیار تیم اعزامی پلیس ایران در روسیه است که هموطنان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل انتظامی، امنیتی یا به‌ منظور راهنمایی و مشاوره، با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

رئیس پلیس اینترپل ناجا گفت: علاوه بر شماره تلفن‌های ذکر شده، هموطنان برای حل مشکلات خود می‌توانند به سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز مراجعه کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: خانواده‌ها و آشنایان این عزیزان می‌توانند در ایران از طریق شماره تلفن ۸۱۸۲۴۲۵۹ - ۰۲۱ با پلیس اینترپل ناجا در تماس بوده تا بلافاصله مشکل آن‌ها از این طریق پیگیری و رفع شود.

توصیه‌های پلیس به هموطنان عازم روسیه
سردار شیرزاد به هموطنان عازم کشور روسیه توصیه کرد: در طول سفر شماره تلفن سفارت جمهوری اسلامی در روسیه، محل اقامت، سرپرست گروه و همسفران را به همراه داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در صورتی که هموطنان در مدت اقامت خود، دچار مشکل شده به گونه‌ای که باید در اداره پلیس روسیه حضور پیدا کنند، باید قبل از انجام هرگونه اقدامی، از پلیس اینترپل ایران راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

رئیس پلیس اینترپل ناجا با بیان اینکه جام‌جهانی فوتبال روسیه، بزرگترین و پرطرفدارترین رویداد ورزشی جهان در سال ۲۰۱۸ است که توجه افراد بی‌شماری را از اقصی‌نقاط جهان به خود جلب می‌کند، تأکید کرد: برخی توصیه‌ها به هموطنان، برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی است تا موارد گفته شده را به خاطر بسپارند و در طول سفر به آن عمل کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: هموطنان در طول سفر،از تمامی صفحات گذرنامه و روادید، ۲ نسخه کپی در محل اقامت خود نگهداری و یک نسخه نیز با خود به‌همراه داشته باشند تا در صورت سرقت و مفقودشدن گذرنامه، از آن استفاده کنند.

سردار شیرزاد توصیه کرد: هموطنان در طول سفر از قبول هر گونه بسته یا چمدان از سوی افراد ناشناس خودداری کنند، زیرا این افراد با حربه اضافه بار و غیره سعی می‌کنند به هر شکل ممکن برای انتقال بار خود به داخل کشور یا برعکس اقدام کنند.این مقام ارشد انتظامی افزود: ممکن است در «بار» پیشنهادی برای انتقال، کالای ممنوع یا قاچاق وجود داشته باشد که این امر می‌تواند برای آن‌ها عواقب جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

رئیس پلیس اینترپل ناجا عنوان کرد: هموطنان، از حضور در محافل غیراخلاقی خودداری کنند؛ چراکه در شأن آن‌ها نیست و احتمال بروز مشکلاتی نظیر سرقت اموال و غیره در چنین مکان‌هایی دوچندان است.وی به توجه و اهمیت زیاد جام‌جهانی برای کشور میزبان اشاره و تصریح کرد: معمولا ورود به ورزشگاه‌ها، همراه با تدابیر شدید امنیتی خواهد بود؛ از سوی دیگر تراکم و ازدحام جمعیت، در لحظات نزدیک به شروع بازی بیشتر می‌شود، لذا مدیریت زمان برای حضور به موقع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سردار شیرزاد همچنین به ذکر شدن محل استقرار تماشاگران در استادیوم بر روی بلیت ورودی اشاره کرد.رئیس پلیس اینترپل ناجا به هموطنان توصیه کرد: از سلفی‌گرفتن با بازیکنان اکیداً خودداری و نیز از حضور در مکان‌های ممنوعه مانند رختکن بازیکنان اجتناب کنند تا دچار مشکل نشوند.وی به انتشار فهرست اقلام ممنوعه در ورودی استادیوم‌ها اشاره و تصریح کرد: هموطنان باید به این امر توجه داشته باشند، زیرا برخی از این اقلام شامل همراه نداشتن وسایلی نظیر چاقو، اسلحه، مواد قابل اشتعال، منفجره و سمی است.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه جام‌جهانی از یکدلی کل دنیا برخوردار است، به هموطنان توصیه کرد: طرفداران دیگر تیم‌های ورزشی را تهدید یا مورد تمسخر قرار ندهید، زیرا موجب عصبانیت و درگیری میان طرفداران ۲ تیم می‌شود.سردار شیرزاد خاطرنشان کرد: هموطنان در حفظ تجهیزات و وسایل استادیوم مراقب باشند و خسارتی وارد نکنند؛ چراکه جرایم بسیار سنگینی برای این موارد درنظر گرفته شده است.

رئیس پلیس اینترپل ناجا با بیان اینکه هرگونه فعالیت‌های تجاری برای برگزاری مسابقات ممنوع است، خطاب به مسافران عازم به کشور روسیه، گفت: شما سفیران جمهوری اسلامی ایران در این کشور هستید، اخلاق، رفتار و منش شما بازگوی فرهنگ اصیل ایرانی است لذا از انجام هرگونه رفتار‌های غیرمتعارف پرهیز کنید؛ امیدوارم هموطنان به سلامت و با خاطره‌ای خوش به کشور بازگردند و تیم‌ملی کشورمان نیز به نتایجی درخشان دست‌یابند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =