رکورد دیگری که با دیدار ایران-مراکش شکسته شد

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

 اولین برد ایران در جام جهانی 2018 روسیه که اولین برد تاریخ فوتبال ملی در دیدارهای آغازین جام جهانی هم بود عنوان پرتماشاگرترین بازی تیم ملی در این تورنمنت بزرگ را نیز به خود اختصاص داد تا همه رکوردهای ملی ایران را بشکند.

با توجه به حضور 62548 نفر در ورزشگاه کریستوفسکی بندر سن پترزبورگ برای تماشای بازی ایران با مراکش این جدال به پرتماشاگرترین بازی تاریخ تیم ملی در جام های جهانی تبدیل شد تا رکورد بازی با آرژانتین در ورزشگاه بلو هورزنته برزیل شکسته شود. جدالی که با 57698 نفر عنوان دومین بازی پرتماشاگر تیم ملی را به خود اختصاص داد.

سومین بازی پرتماشاگر ایران در جام های جهانی نیز به بازی با پرتغال در آلمان 2006 اختصاص دارد، جدالی که در ورزشگاه فرانکفورت برگزار شد و نزدیک به 48 هزار نفر را به این ورزشگاه مدرن در قلب آلمان کشاند تا شاهد شکست تیم ملی مقابل یاران کریس رونالدو و لوئیز فیگو باشند.

کم تماشاگرترین بازی ایران در جام های جهانی نیز به 1978 برمی گردد، جایی که تیم ملی به مصاف اسکاتلند رفت و تنها در حضور 7 هزار نفر تماشاگر با این تیم سرشناس اروپایی به تساوی 1-1 رسیدیم تا تنها امتیاز در آن تورنمنت را به حساب خود واریز کنیم.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =