۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
معرفی ۸ گوشی هوشمند ناچ‌دار روز جهان

روند طراحی گوشی‌های هوشمند با حاشیه کمتر و نمایشگر موسوم به ناچ‌دار(شکاف بالای اسکرین)، گرایش این روزهای سازندگان شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، اینکه کاربران از این گرایش در طراحی راضی هستند یا نه، بحثی دیگر است اما با توجه به فراوانی این نوع محصول در بازار، در زیر به معرفی 8 گوشی ناچ‌دار می‌پردازیم. {لینک}

 

آیفون ایکس

اپل این گوشی را در سپتامبر 2018 روانه بازار کرد و به‌عنوان شاخص‌ترین گوشی ناچ‌دار در دنیا در سال گذشته مطرح شد. البته حس‌گرهای دوربین، Truedept و فیس آی دی باعث شد تا این شکاف کمی بزرگ‌تر باشد و البته گفته می‌شود در مدل‌های 2018 که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود، این شکاف کمتر می‌شود تا کاربر نمایشگر کامل‌تری را در اختیار داشته باشد.

 

Essential Phone PH-1

گوشی اسنشال هفته‌ها قبل از آیفون ایکس آمد و طراحی زیبای آن نشان داد که می‌توان شکاف اسکرین کمتری در بالای صفحه داشت و تنها لنز دوربین روی آن جای گرفت تا نوار بالای صفحه کوچک‌تر به نظر برسد.

 

 

Huawei P20 and P20 Pro

هوآوی علی‌رغم تلاش مقامات آمریکایی علیه خود، توانست بیش از 6 میلیون گوشی پی 20 بفروشد. روند افزایش تولید گوشی‌های ناچ‌دار در هوآوی سرعت بیشتری گرفته و این روزها شاهد عرضه گوشی آنر 10 نیز به‌صورت ناچ‌دار هستیم.

 

 

OnePlus 6

کمپانی چینی اعلام کرده است که در عرض 22 روز توانسته 1 میلیون گوشی ناچ‌دار وان پلاس 6 بفروشد که این رقم رکوردی تازه است. به دست آوردن نسبت اسکرین به بدنه 90 درصدی نیز برای خود رکوردی تازه در میان گوشی‌های ناچ‌دار محسوب می‌شود.

 

 

LG G7 ThinQ

ال‌جی از یک بهینه‌سازی نرم‌افزاری استفاده کرده تا بتواند گوشی را شبیه نمایشگرهای سنتی دربیاورد. نرم‌افزار پنهان‌سازی ناچ نیز روی جی 7 تعریف‌شده است.

 

 

Asus ZenFone 5

زنفون 5 بسیار شبیه آیفون است و اگر علاقه‌مند به گوشی اندرویدی هستید تا شبیه آیفون باشد، می‌توانید روی این گوشی سرمایه‌گذاری کنید. نمایشگر 6.2 اینچی ناچ‌دار به قیمت 499 دلار راهی بازار شده است.

 

Xiaomi Mi 8

شائومی/ شیائومی چین 3 گوشی جدید خود را به تأثیر از آیفون به‌صورت ناچ‌دار راهی بازار کرد که شامل می 8، می 8 اکسپلورر و می 8 اس ای است. گوشی 6.21 اینچی ناچ‌دار به قیمت 420 دلار فقط در چین فروخته خواهد شد.

 

 

Vivo V9

کمپانی چینی با انتشار خبر نصب حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر غوغایی به پا کرد و حالا با مدل وی 9 به‌صورت ناچ‌دار، عرض‌اندام کرده است. مدل ایکس 21 نیز ناچ‌دار تعریف‌شده است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خیبری A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
    1 0
    اعتقادی به ناچ ندارم صفحه گوشی باید بزرگ و روان و شفاف باشه بودن یا نبودن ناچ و حاشیه در عمل هیچ فرقی برای کاربر ندارد .