میزان نوشت: فریدون بیگدلی گفت: در زمان ما صدامحوری وجود داشت و خواننده باید از صدای خوبی برای خوانندگی برخوردار می‌بود و مهارت خواندن می‎داشت اما امروز ابدا چنین مسئله‌ای وجود ندارد و یک خواننده فقط ظاهر خوبی داشته باشد کافی است.

فریدون بیگدلی خواننده موسیقی پاپ  درباره وضعیت خوانندگان در عرصه موسیقی امروز گفت: این روزها برخی خوانندگان به راحتی در این عرصه ورود می‌کنند و هر شعر و ترانه‌ای که دوست دارند می‌خوانند و کارهایشان را به شبکه‌های ماهواره‌ای می‌دهند.

وی در همین راستا افزود: هنرمندان از وضعیت موجود در عرصه موسیقی گلایه دارند، اصولا مدل کاری ما قدیمی‌ها با خوانندگان امروز متفاوت است و قطعا با هم در یک رقابت قرار نمی‌گیریم. من و امثال من در دوره‌ای کار را شروع کردیم که خوانندگی صدامحور و شعرمحور بود اما در حال حاضر بنیان و ساختار شعرها زیر سوال رفته و از آنها می‌توان ایرادات بسیاری گرفت.

خواننده "ماه و پلنگ" درباره خوانندگان امروزی اظهار کرد: امروزه خواننده‌هایی وجود دارند که شعری را که خود نوشته، اما نمی‌تواند درست آن شعر را بخوانند. زمانی که برای کنسرتی بلیت ۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی از یک نفر دریافت می‌شود خواننده باید حرفه‌ای باشد چراکه مردم دوست دارند خواننده‌ای که برای شنیدن کنسرتش پول پرداخت می‌کنند آن هم به قیمت بالا، برایشان اجرای زنده خوبی انجام دهد. باید خواننده به حدی از آمادگی برسد که اگر با توان صد در صد روی استیج می‌رود لااقل هفتاد درصد از کار را خوب اجرا کند، اما خوانندگان امروز با پنجاه درصد آمادگی هم روی استیج نمی‌روند.

بیگدلی ادامه داد: حمل بر خودستایی نشود اما در زمان ما واقعا از این خبرها نبود. فیلم کنسرت‌های من وجود دارد و شاید یک تا دو درصد با آلبوم و اثری که در استودیو ضبط شده متفاوت باشد که دلیل این تفاوت هم به راه رفتن روی استیج و جزییات اجرا برمی‌گردد که شاید شنونده یا بیننده اصلا متوجه آن نشود.

وی درباره پوشش خوانندگان در کنسرت‌ها بیان کرد: لباس‌هایی که برخی خوانندگان امروز در کنسرت‌ها می‎پوشند آیا اصلا ما می توانیم بپوشیم؟، متاسفانه هر خواننده‌ای سلیقه و مدلی را می‌پسندد و در جامعه این ‌پوشش‌ها در میان مخاطب جای خود را باز کرده است. در زمان ما صدامحوری وجود داشت و خواننده باید از صدای خوبی برای خوانندگی برخوردار می‌بود و مهارت خواندن می‎داشت اما امروز ابدا چنین مسئله‌ای وجود ندارد و یک خواننده فقط ظاهر خوبی داشته باشد کافی است.

این خواننده با اشاره به شرایط موسیقی در گذشته و امروز توضیح داد: مدل‌ها و پوشش‌ها تغییر کرده و همزمان با مدل جدید جوانان به سرعت از ما سبقت گرفته‌اند و دلیل آن در درجه اول جوان‌تر بودن و در درجه دوم خوش تیپ‌تر بودن آنها است. همیشه ما سرسنگین‌تر از جوانان دوره کنونی بودیم و با شرایط خود را وفق می‌دادیم اما در حال حاضر خواننده با موتور روی استیج حاضر می‌شود.
وی درباره وضعیت بازار موسیقی و کیفیت کار خوانندگانی که تک قطعه منتشر می‌کنند اظهار کرد: روزانه بیش از 10 آهنگ شبیه به هم می شنوم به نحوی که حتی یک نت بالا و پایین نشده است و همه از کار هم کپی کرده‌اند. ما در حال حاضر تعداد زیادی حامد همایون در کشور داریم و چند گروه با پسوند "بند" تشکیل شده و فعالیت می‌کنند. امروزه می‌بینیم گروه‌های موسیقی عبارت‌هایی را در اشعار خود به کار می برند که چنین چیزی در عرصه موسیقی نداشته و نداریم.

بیگدلی خاطرنشان کرد: من در نزد بهترین استادان آواز اعم از حسین سرشار، مهدی شمس نیکنام، اسفندیار قره‌باغی و خانم‌ها زند و قصری که هر کدام در عرصه موسیقی و خوانندگی وزنه‎ای بوده‌اند آموزش دیده‌ام که همه آنها شیوه‌ای از خواندن را همواره به ما توصیه کرده ‎تا رعایت و به درستی نت‌های موسیقی را ادا کنیم بنابراین این مدل خواندن‎های رایج شده امروز توسط گروه های موسیقی و خوانندگان را بلد نیستم.

58241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    2 0
    موسیقی غذای روح است اما متاسفانه اون چیزی که امروزه به عنوان موسیقی به خورد روح مردم داده میشه با عرض معذزت مثل خرچنگ قورباغه و سوسک .... هستش
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    2 6
    الان مثلا ظاهر بهنام بانی یا حامد همایون خوبه؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    1 2
    فریدون بیگدلی خواننده موسیقی پاپ؟؟؟ اصلا خود این بابا کی هست؟ من تا امروز حتی اسمش رو هم نشنیدم .بهتر به جای نفی دیگران دنبال اثبات خودش باشه . خواننده رو مردم انتخاب میکنن بالا میبرن .با حرفهای اینچنینی امثال فریدون بیگدلی مورد عنایت و توجه مردم قرار نمیگیرن