ایلنا نوشت: معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه اگر دولت نمی‌تواند بودجه 280 هزار میلیارد تومانی برای اجرای برنامه‌های کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای را تامین کند،‌ نباید انتظار تحقق سیاست‌های وزارت راه برای جلوگیری از افزایش کشته‌های تصادفات را داشته باشد،‌ گفت: پیشنهاد ما این است که دولت اعتبارات لازم را از محل افزایش نرخ بنزین تامین کند.

مهرداد تقی زاده با اشاره به تهیه نقشه راه برای کاهش تعداد تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای، اظهار داشت: پیش بینی توقف روند نزولی تعداد کشته‌های ناشی از سوانح جاده‌ای وجود داشت اما سال گذشته و امسال شاهد افزایش تعداد تلفات بوده‌ایم به طوری که سال گذشته 1.5 درصد و امسال تا کنون 5 درصد نسبت به مدت مشابه دوره‌های قبل به میزان تعداد کشته‌ها اضافه شده است.

وی افزود: برای کاهش تعداد تلفات سوانح جاده‌ای از 16 هزار کشته به 9 هزار کشته در 10 سال،‌ برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم که تحقق آن به اعتبارات 280 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد.

تلفات جاده ای

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از انجام مطالعاتی مبنی بر اینکه خودروهای تولید داخل چه سهمی در بروز سوانح جاده‌ای دارند، اظهار داشت: تا یک ماه آینده نتایج مطالعات اعلام می‌شود.

تقی زاده در پاسخ به این سوال که چه ابزاری در اختیار دارید تا خودرو سازان را ملزم به ارتقای کیفیت محصولات خود کنند، ادامه داد: مدیر امور خودرویی وزارت صنعت در کمیسیون ایمنی راه‌ها حضور دارد و از سازمان‌های دیگر هم نمایندگانی حضور دارند و در صورت تصویب موضوعی دراین کمیسیون،‌ تمام دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

وی افزود: چنانکه اخیرا در این کمیسیون افزایش تعداد استانداردهای تولید خودرو را افزایش دادیم و به تصویب رساندیم که استانداردهای خودرو باید به 85 مورد برسد که در حال حاضر هم رعایت این استانداردها در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا محل تامین 280 هزار میلیارد تومان برای کاهش تعداد تلفات جاده‌ای تعیین شده است،‌ گفت: دولت باید محل تامین این بودجه را پیش بینی کند.

وی ادامه داد: البته پیشنهاد ما برای تامین منابع مورد نظر از محل افزایش قیمت بنزین است.

تقی زاده تاکید کرد: اگر دولت نتوانست 280 هزار میلیارد تومان را تامین کند از ما انتظار کاهش تعداد تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای را نداشته باشد.


223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    13 0
    تا حالا رفتی پمپ بنزین؟
  • مهربان توسی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    16 0
    پینشنهاد من کاهش تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و ایمن خارجی و هیبریدها و ایجاد فضای رقابتی بجای فضای رانتی است
  • ایمان IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    13 0
    البته راههای بهتری همچون کاهش تعرفه های ماشین های خارجی جهت افزایش ایمنی و حداقل افزایش ضریب ایمنی تولیدات داخلی هم هست که این مدیران عزیز اصلا نمیخوان بهش فکر کنند
  • رضا A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    13 0
    چرا بنزین گران کنید؟ شما که به اصطلاح معاون وزیر راه هستید جاده ها را نسازید تا مردم نتوانند سفر کنند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    9 1
    میشه شما نظر ندید
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    13 0
    ماشالله به وزیر راه با این راه حلهای خلاقانش . ایشون بقیه مشکلات رو هم همینجوری حل می کنند که وضع مملکت ...
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    11 0
    خیلی نظر بی پایه ای است
  • امیر A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    11 0
    فقط مونده بنزین گران شه. استدلال جالبی بود
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    8 0
    عصبانی نیستم . شما باور نکن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    4 2
    مخصوصا برای ماشین های خارجی و گران قیمت
  • بی نام GB ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    12 0
    همه چيزگرون شدن الابنزين ونان،اين دوموردهم گرون کنيدديگه،مردم نجيبی داريم صداشون درنمياد
  • بی نام A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    باشه . نه که بنزین ارزونه . باید گرون بشه