بزرگترین مجتمع فرهنگی خوزستان به همت معاونت عمرانی اروند

بزرگترین مجتمع فرهنگی استان خوزستان در محدوده شهرستان های آبادان و خرمشهر، به همت معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند تا چند ماه آینده قابل بهره برداری است .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند: معاون فنی و امور زیر بنایی این سازمان ، این پروژه بزرگ را در راستای اهداف دولت تدبیر دولت امید دانست و گفت : با عنایت هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند درراستای رفع کاستی‌های اساسی در حوزه های فضاهای فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اداری در محدوده شهرستان های آبادان و خرمشهر، طرح احداث مرکز فرهنگی اداری اروند در سال ۱۳۹۴ مصوب گردید.

موعود شمخانی با اشاره به ایجاد زیرساخت مناسب به منظور تامین فضای مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی افزود: از جمله مهم ترین بخش های این مجتمع حضور و ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد و تامین سالن‌های جلسات برای آن ها ، فضای مناسب برای رسانه‌های ارتباط جمعی و مدیا، احداث مکانی برای بسط فعالیت‌های فرهنگی از جمله گالری‌ هنری، فضاهای آموزشی، سالن‌های همایش و همچنین ایجاد یک محیط اداری به منظور آزادسازی هتل آبادان سابق به عنوان یکی از پتانسیل‌های بخش گردشگری منطقه و تسهیل دسترسی شهروندان به مجتمع جدید خواهد بود.

وی این مهم را برای نیل به اهداف فوق و همچنین حفظ و صیانت از اموال عمومی دانست و ادامه داد: احداث این مرکز در محل پروژه نیمه تمام مرکز همایش‌های سابق که در زمان دولت‌های قبل شروع شده و به انجام نرسیده بود به انجام رسیده است .

شمخانی خاطر نشان کرد : اتمام یک پروژه نیمه تمام و استفاده بهینه از فضا و سرمایه مصرف شده که هر سال بدون اینکه محافظت شود در مقابل عوامل جوی مستهلک می‌شد، محل قرار گیری طرح در حدفاصل دو شهر آبادان و خرمشهروتسهیل دسترسی برای تمام شهروندان، قرارگیری ساختمان مرکزی در مرز تقسیمات کشوری که افزایش حس تعلق مردم منطقه و عامل وحدت بیشتر مسئولین در قالب یک محدوده مشترک می‌گردید از مهم ترین دلایل راسخ تر شدن عزم مجموعه ما برای به سرانجام رساندن این پروژه یود.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند تکمیل مرکز و استقرار سازمان در محل دیری‌فارم به عنوان مرکز تجاری - اداری منطقه که تا کنون توسعه نیافته است را محرکی برای رونق و توسعه می‌گردد عنوان کرد و گفت : با شروع این پروژه دو شرکت سرمایه گذار جهت انجام کار اقدام به شروع پروژه در دو زمین مجاور کردند که خود عامل مهمی برای مناطقی اط شهرهای ابادان و خرمشهر است که قبلا کمتر به آن ها پرداخته شده بود.

موعود شمخانی با اشاره به مجاورت این ساختمان به فرودگاه اظهار کرد: این مسئله باعث می‌شود حضور مقامات سیاسی و دولتی نیز با سهولت بهتری انجام پذیرد و همچنین ساختمان از حالت صرفا یک مرکز همایش‌ها به یک مجموعه یا کمپلکس با کاربرد و راندمان بهتر با تغییر طراحی تبدیل گردد.

و ی همچنین افزود: مساحت کل محوطه ۷ هکتار می‌باشد که مشتمل بر دو بخش اداری و فرهنگی است که توسط دو سردرب ورودی دو مجموعه تفکیک شده است لازم‌ به ذکر است طراحی این سردرها طی فرایند یک مسابقه عمومی و زیر نظر اساتید برجسته معماری انجام پذیرفته، این محوطه برای استقرار ساختمان اصلی و ساختمانهای اقماری و فضاهای پشتیبان از جمله پارکینگ می‌باشد.

زیر بنای کل ساختمان اصلی برابر با ۱۹۳۲۴ مترمربع در دو طبقه روی همکف و به صورت سه بازوی مجزا می‌باشد که دارای معماری خاص و نمای زیبا که برگرفته از المانهای بومی و اسلامی و ایرانی است و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید در تاسیسات ساختمان آن را به یک ساختمان متمایز و خاص در استان و جنوبغرب کشور معرفی می‌کند، زیر بنای بخش اداری ۸۳۲۷ مترمربع و زیر بنای بخش فرهنگی معادل ۱۰۹۹۷ مترمربع می‌باشد.

ساختمانهای اقماری مجموعا ٣٣٠٠ مترمربع شامل سردرب‌ها، ساختمان‌های پشتیبانی، سالن ورزش و... می‌باشد، همچنین یک ساختمان زیبا به عنوان مسجد مجموعه به مساحت ٣٣۵ مترمربع در اختیار عموم و در جبهه مقابل خیابان اصلی ساخته می‌شود.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد :فضاهای فرهنگی ساختمان جدید مشتمل بر دو سالن چند منظوره جهت اجتماعات و آمفی تئاتر است که به ترتیب ۷۰۰ و ۲۰۰ نفر گنجایش دارد؛ که تمام فضاهای پشتیبانی اعم از سالن کنترل نور و صدا، اتاق ترجمه همزمان، محل استقرار خبرنگاران، اتاق تشریفات و محل تمرین عوامل اجرای زنده و غیره نیز پیش بینی شده است .
موعود شمخانی همچنین دیگر مزایای این پروژه را اینگونه برشمرد : امکان برگزاری هرنوع همایش ، سمینار علمی و پژوهشی، جشن ، مراسم مذهبی و ملی ، اجرای تئاتر ،کنسرت و نمایش فیلم با امکانات صوتی و تصویری مدرن و مبلمان مناسب موجو دارد ، ۶ سالن جلسات جهت برگزاری جلسات اداری ،حضور سرمایه گذاران ، بخش خصوصی و اصناف ، ۱۱فضای آموزشی با حدود ظرفیت ۳۵۰ صندلی آموزشی برای موضوعات متفاوت و سالن آموزش تئاتر (بلک باکس) ، لابراتوار عکاسی، پنج فضای مجزا جهت استقرار و جلسات سازمانهای مردم نهاد ، کافی شاپ ، گالری هنری با مخزن آثار و گنجینه و فضاهای آسایش و پشتیبانی سالن های اجتماعات را دارا است .

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند درپایان خاطر نشان کرد این مجموعه عظیم به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای مردم شریف آبادان و خرمشهر محسوب می‌شود و که قابلت آن را دارد که ؛ تا سالیان زیادی خدمات بزرگی را به ساکنین منطقه و استان ارائه ‌دهد. 

موعود شمخانی

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =