افزایش درآمد معادن استان چهارمحال وبختیاری

‏معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: درآمد سالانه بخش معادن استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل 35 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، بهزاد ابراهیمی میزان درآمد سالانه دولت دهم از بخش معادن این استان را 7 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و افزود: این میزان در دولت تدبیر وامید به بیش از 12 میلیارد ریال رسیده است.
وی افزایش تعداد معادن، میزان تولید و رونق صادرات سنگ مرمریت تزئینی طی 2 سال گذشته را ازعوامل اصلی افزایش درآمد دولت یازدهم دانست.


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از بهره برداری 5 معدن جدید با سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: با فعال شدن این تعداد معدن جدید زمینه اشتغال برای 35 نفر فراهم شده است.


وی با اشاره تکمیل عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی وغیرفلزی این استان در وسعت حدود 10 هزار کیلومتر مربع در دولت دوازدهم تصریح کرد: 9 اندیس معدنی جدید نیز در سطح استان شناسایی و ثبت شده است.


وی تاکید کرد: طرح های اکتشافی این استان تا سال 92 بدون اعتبار بوده که در دولت یازدهم و دوازدهم با تخصیص اعتبار، سالانه 10 میلیارد ریال این اعتبارات افزایش یافته است.


ابراهیمی، تعداد معادن موجود این استان را 182 معدن دانست که بگفته وی از این تعداد 105 معدن فعال اینک است.


به گفته وی، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان از معادن فعال این استان استخراج می شود.


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور میانگین سالانه حدود 5 میلیون تن موادمعدنی از معادن فعال استان استخراج می شود.


گفتنی است،  182 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 

 افزایش درآمد معادن استان چهارمحال وبختیاری

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =