ایرنا نوشت:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: اعتبار اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال جاری دو و نیم برابر نسبت به پارسال افزایش یافته است.

ضیاء رضایی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: امسال یک هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان اختصاص یافته که رشد قابل توجهی نسبت به پارسال داشته است.

وی ادامه داد: زمینه اشتغالزایی پنج و 300 شغل با این اعتبار برای مددجویان ساکن در مناطق روستایی و شهری این استان فراهم خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با بیان اینکه پارسال 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شد، اضافه کرد: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان در سال جاری وجود ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه از مجموع اعتبار امسال 855 میلیارد ریال مربوط به حوزه اشتغال روستایی است، گفت: این اعتبار از طریق چهار بانک عامل برای سه هزار و 420 نفر از مددجویان ساکن در مناطق روستایی استان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: اعتبار حوزه اشتغال برای مددجویان زیر پوشش ساکن در روستاها با سرانه 250 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام سرانه تسهیلات پرداختی اشتغال به مددجویان ساکن در مناطق شهری استان را 230 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: عمده اشتغال انجام گرفته برای مددجویان ساکن در مناطق روستایی و شهری استان در زمینه های مختلف کشاورزی، کسب و کار، دامداری، صنعت، تولیدی، فنی، خرید خودرو و ... است.

به گفته وی، 11 هزار خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد در استان ایلام طی 10 سال اخیر با اجرای طرح های اشتغالزایی از چتر حمایتی خارج شده اند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با اشاره به ارتقا جایگاه این نهاد در استان در شاخص ایجاد اشتغال یادآور شد: با اجرای طرح های اشتغالزایی در سال های اخیر جایگاه این نهاد در بین ادارات استانی کمیته امداد کشور ارتقا یافته است.

به گفته رضایی، رتبه کمیته امداد ایلام سال 93 در حوزه اشتغال آخرین استان کشور بود که از سال 94 با اجرای طرح های اشتغالزایی ارتقا و اکنون در ردیف 10 استان برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام تاکید کرد: آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد تا اواخر دهه 80 معادل 20 درصد جمعیت استان بود که این رقم اکنون به زیر 10 درصد کاهش یافته است.

رضایی به اجرای طرح های خودکفایی این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاسیس این نهاد در استان تاکنون حدود 20 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت، کسب و کار، قالی بافی و صنایع دستی پرداخت شده که سهم هر مددجو 75 میلیون ریال بوده است.

هم اکنون 40 هزار نفر در ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =