ایرنا نوشت: فرماندار قم با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای پیگیری خواسته‌های صنفی اقشار مختلف گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص کامیون‌داران استان نداریم و همه مطالبه‌های صنفی آنان تحقق پیدا کرده است.

رضا سیار، در تبیین علت اعتراض برخی کامیون داران استان در اوایل خردادماه اظهار داشت: از آنجا که 50 درصد حق بیمه کارفرما درصنف کامیونداران توسط دولت پرداخت می شود، سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال 97تصمیم گرفت، سهم دولت را حذف کند.به خاطر مطلع نبودن صنف مربوطه ازاین اقدام ، درپایان اردیبهشت ماه سالجاری مشکلاتی برای کامیون دارانی که برای پرداخت حق بیمه خود به شعبه های تامین اجتماعی مراجعه کرده بودند، بوجود آمد، و دولت نیز به محض اطلاع از این موضوع بار دیگر حق بیمه کارفرما را برقرار کرد.
وی گفت: تعداد کمی از کامیون داران پیرو فراخوان های صورت گرفته درفضای مجازی تجمع هایی را برگزار کردند، ولی وقتی فهمیدند مشکل آنها رفع شده فعالیت های خود در نقل و انتقال بار را از سرگرفتند.

سیار یادآور شد: قم دارای 6هزار راننده فعال درحوزه حمل و نقل بار با خودروهای نیمه سنگین و سنگین اعم از نیسان، کامیونت و تریلر است که سه هزار تن آنها راننده خودروهای سنگین و برون شهری هستند که به حمل بار محصولات کشاورزی، میوه و تره بار و گاز مایع و تولیدهای صنعتی اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه کامیون داران قمی علاوه بر بیمه که مشکل کشوری بود، یک سری خواسته های بومی و استانی از جمله احداث پایانه را مطرح کردند، افزود: این موضوع نیز درحال پیگیری می باشد.

وی عادلانه بودن شیوه اعلام بر اساس سیستم نوبت دهی را از دیگر مطالبات کامیونداران ذکر کرد و گفت: در این رابطه نیز با تذکری که به اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان داده شد، بازرسانی تعیین، و اتحادیه کامیون داران نیز در فضای مجازی شماره تلفنی را اعلام کرد تا رانندگان اگر اعتراضی دارند از داخل خود صنف پیگیری کنند.

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دیگر هیچ بهانه ای برای اعتراض و اعتصاب کامیون داران وجود ندارد، افزود: با توجه به رفع شدن مشکل کامیون داران از این پس هر اتفاقی رخ دهد، در راستای سیاست های شوم دشمنان و برای ناآرام کردن جامعه است.

وی گفت: به گفته رئیس اتحادیه کامیون داران کشور 80 درصد مطالبات این قشر رفع شده و 20درصد دیگر نیز باید توسط راه و شهرسازی و یک سری قوانین بالادستی و توافق با سازمان های دیگر عملیاتی مرتفع شود.

فرماندار قم همچنین رانندگان را از زحمت کش ترین صنف های جامعه توصیف کرد و افزود: آنان جان و مال خود را در دست گرفته و به صورت شبانه روزی برای تامین نیازها و آسایش و رفاه جامعه تلاش می کنند، از این رو دولت خود را موظف به رسیدگی به مشکلات آنها می داند.

وی با توصیه به رانندگان جهت پیگیری خواسته های خود از مسیر و مجرای قانونی گفت: اگر آنان اعتراضی به عملکرد شرکت های باربری دارند، از طریق سامانه تعریف شده اعلام نمایند، چون از نمایندگی صنف خود جواب مثبت دریافت خواهند کرد.

فرماندار قم در عین حال گفت: رانندگان از پایبندترین قشرهای جامعه به ارزش ها و انقلاب اسلامی هستند، و همین که بدانند دشمن چه هدفی را دنبال می کند، به تکلیف خود پی برده و عمل می نمایند.

سیار با بیان اینکه مشکلات اصناف گوناگون تنها از طریق گفت و گو قابل حل است، افزود: دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال این است که قشری را به خیابان ها بکشاند، اما قاعدتا موضوع باید پای مذاکره مطرح، و بواسطه هماهنگی بین دستگاهی حل و فصل شود.

وی یادآور شد: طبق دستور وزیر کشور بخشداری‌ها، فرمانداری ها و استانداری ها در خط مقدم مراجعه مردم قرار دارند، و موظفند هر نوع مطالبه و خواسته ای را گوش فرا دهند، در حقیقت این مراکز محل مراجعه کسانی است که فکر می کنند حقی از آنها تضییع شده و اگر قوانین نیاز به اصلاح داشته باشد در فرایند رسیدگی قرار می گیرد.

فرماندار قم در پایان گفت: حضور مردم در صحنه هیچ جای نگرانی را باقی نمی گذارد، چرا که قوی ترین نیروی محافظ و نگهدارنده نظام اسلامی نیز حضور مردم پشت سر رهبر معظم انقلاب است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =