ایسنا نوشت: مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی و تکریم مودیان، مکانیزه کردن عملیات و بهینه‌سازی فرایندها از نتایج اجرای طرح جامع مالیاتی استان است.

«رضا امیدی» در گفتگویی، از اجرای جامع مالیاتی در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد:در این طرح هم تهیه‌ی بانک اطلاعات مالیاتی و هم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم مدنظر قرار گرفته است.

طرح جامع مالیاتی نویدبخش مکانیزه کردن فرایندها
وی با بیان اینکه جلوگیری از فرار مالیاتی و تکریم مودیان، مکانیزه کردن عملیات و بهینه‌سازی فرایندها از نتایج اجرای این طرح است، ادامه داد: مالیات یکی از منابع درآمد دولت است که در سند بودجه سالیانه ذکر می‌شود و مالیات هر استان پس از واریز به خزانه به صورت تخصیص سه ماهه مجددا به استان برگشت می‌خورد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: در سال گذشته امور مالیاتی استان 137 میلیارد تومان درآمد داشت و 80 درصد پیش‌بینی محقق شده است و میزان وصولی تا پایان تیرماه 50 میلیارد تومان بوده است.

امیدی با بیان اینکه امسال حدود 100 درصد صاحبان مشاغل اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل داده‌اند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد اسناد و مدارک با میزان درآمد مغایرت دارند اما هرآنچه از درآمد فرد برای امور مالیاتی محرز شود مالیات قطعی محسوب می‌شود.

28400 مودی مالیاتی کد اقتصادی دارند
وی با تاکید بر اینکه 28450 مودی مالیاتی دارای کد اقتصادی هستند، تصریح کرد: این افراد شامل25 هزار افراد حقیقی، 3300 فرد حقوقی و شرکت‌ها، 150 تشکل قانونی که فرم اطلاعات هویتی تکمیل شده و دارای شماره اقتصادی معتبر هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ادامه داد: یکی از موارد دیگر برای پرداخت مالیات بر اساس مفاصا حساب مالیاتی افراد متقاضی وام است که تاکنون 6010 درخواست در این زمینه داشته‌ایم. و تاکنون 5994 پاسخ استعلام دادهشده است.

توزیع 143 میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌ها ودهیاری‌ها
امیدی تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات امور مالیاتی توزیع سهم عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود که تا پایان تیرماه امسال 143 میلیارد تومان در این زمینه توزیع شده است.

وی گفت: در سال 1396 ، 45 میلیارد تومان و در چهارماهه‌ی اول امسال 11 میلیارد و 700 میلیون تومان در این زمینه توزیع شده است.

تحقق 80 درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: سال گذشته 170 میلیارد تومان درآمد برای استان پیش‌بینی شد که با توجه به کمبود منابع تامین میزان مالیات وصول شده 137 میلیارد تومان بود.

چرا درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده محقق نشد؟
وی مهمترین مانع تحقق درآمد پیش‌بینی شده رامالیات علی‌الحساب ماده 104 اعلام کرد و گفت: متاسفانه مالیات برخی از شرکت‌های مادر در استان وصول نمی‌شود و در آمدی از قبل این شرکت‌ها نصیب استان نمی‌شود.

امیدی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل عدم تحقق این درآمد اعلام زیان از طرف شرکت‌هایی مانند کارخانه سیمان بود.

مودیان مالیاتی به آموزش نیاز دارند
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلات امور مالیاتی ضعف انجام امور حسابداری و عدم آگاهی بر قوانین و مقررات است، تصریح کرد: در این زمینه مودیان مالیاتی و مخصوصا اصناف و شرکت‌ها به آموزش برای اجرای قانون نیاز دارند که انتظار داریم در این زمینه اتاق اصناف نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام کند.

برگشت به عقب و تامین خواسته مالیاتی امری دشوار است
امیدی با بیان اینکه رسیدگی مالیاتی در واقع بررسی عملکرد 1.5 سال گذشته مودی است، تصریح کرد: در این زمینه برگشت به عقب و تامین خواسته مالیاتی امری دشوار است و استنکاف از قانون در این زمینه مودی مالیاتی را از معافیت‌های مالیاتی محروم و منجر به طرح شکایت و دعاوی و جلسات فشرده‌ای می‌شود که نمی‌تواند کوتاهی‌ها را در این زمینه جبران کند.

330 میلیارد تومان بدهی مالیاتی معوق؛ نتیجه سهل‌انگاری در اعطای کارت بازرگانی
مدیرکل امور مالیاتی استان سوء استفاده از کارت بازرگانی را یکی از مشکلات عمده‌ برای امور مالیاتی عنوان و اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته در دادن کارت به افراد، فارغ از سنجش اهلیت سهل‌انگاری‌هایی صورت گرفت که عده‌ای سودجو این کارت‌ها را به قیمت های از 100 هزار تا 10 و 20 میلیون تومان از مردم خریداری کردند.

وی با بیان اینکه برای فردی 1 تا 20 میلیارد تومان مالیات آمده و وقتی بررسی می‌شود این فرد، کم‌بضاعت، ناتوان و حتی از کار افتاده است، تصریح کرد: 330 میلیارد تومان بدهی مالیاتی معوق ناشی از سوء استفاده از کارت بازرگانی در استان ثبت شده است.

امیدی تصریح کرد: حتی اخیرا افرادی با عنوان تشکیل شرکت به عنوان شخصیت حقوقی اقدام به واگذاری کارت بازرگانی کرده‌اند که در مواردی‌مالیات و جرائم بعضی از این شرکت‌ها تا 60 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه قضا و دیگر دستگاه‌های نظارتی این افراد شناسایی شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =