معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه ایجاد امنیت و توسعه تجارت تضادی باهم ندارند گفت: ایجاد تعادل میان امنیت و تجارت ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ سید محمد احمدی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که با حضور رییس مجمع نمایندگان گیلان برگزار شد با اشاره به صادرات 367 هزار تن کالا به ارزش 180 میلیون دلار در 5 ماهه نخست امسال از گیلان افزود: با این حجم از صادرات شاهد رشد 65 درصدی از لحاظ ریالی و رشد 131 درصدی از لحاظ وزنی در بخش صادرات کالا بودیم.

وی همچنین به صادرات ۶.۴ میلیارد دلاری جمهوری اسلامی ایران از طریق مرز عراق در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت و توان بالایی که در استان گیلان وجود دارد باید تلاش کنیم مرز مشترک بین ایران و آذربایجان نیز به پویایی لازم در حوزه مبادلات مرزی برسد.

وی بر لزوم وجود مدیریت متمرکز در بین دستگاه های اجرایی در حوزه مرز تاکید و تصریح کرد: براساس ماده ۵ قانون ساماندهی مبادلات مرزی، شورای استانی ساماندهی مبادلات مرزی در راستای هماهنگی میان دستگاه ها و ایجاد رویه ای واحد، برنامه‌ریزی و راهکارهای توسعه ای را ارائه می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان مرز زمینی مشترک ایران و آذربایجان و نیز مرز دریایی با کشورهای همسایه را یک فرصت برای افزایش مبادلات عنوان و خاطرنشان کرد: بازارچه مشترک مرزی موجود در آستارا باتوجه به راه اندازی خط ریلی آستارا-آستارا باید شاهد رونق مجدد باشد و در این مسیر گام‌های مؤثری برداشته می شود.

ولی داداشی

در این جلسه رییس مجمع نمایندگان گیلان با قدردانی از تشکیل این جلسه با دستور استاندار گیلان گفت: بازارچه مرزی که در شهرستان آستارا ایجاد شده نیازمند توجه بیشتری برای رونق و احیاء هرچه بهتر است.

ولی داداشی به دستور معاون اول رئیس‌جمهور به استانداران استان های مرزی مبنی بر احیاء بازارچه های مرزی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای بی اثرکردن تحریم ها استفاده از این ظرفیت برای مردم آن منطقه است.

وی به ارائه پیشنهادی درخصوص ایجاد یک شهرک صنعتی مرزی بین‌المللی در مرز ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: با ایجاد این شهرک در راستای توسعه صادرات می توان گام‌های مؤثری برداشت.

شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گیلان

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =