ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد این است که فرصت‌های تخلیه انرژی و هیجانات مثبت را در فضای اجتماعی ایجاد کنیم.

 دکتر «سید عباس صالحی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ، اظهار کرد: استان ایلام با ویژگی‌های خاص خود ازجمله سابقه تاریخی و کهن و جامعه شیعی و مردمی که دارد از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و از نگاه جامعه هم‌زیستی اقوام را در خودش دارد و نماد یک همزیستی و همگرایانه اقوام در ایران است و دفاع مقدس استان ایلام یک نقطه عطف تاریخی است که برای کل کشور شناخته‌شده پیشانی مقاومت ایران اسلامی است و دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی از پیاده وری اربعین به عنوان یک مزیمت خاص برای استان ایلام یاد کرد و گفت: این سفر مبنایی برای رویدادها و اتفاقات خوب فرهنگی استان در سه سال آینده خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همزیستی اقوام ، مشارکت سیاسی و اجتماعی بالا در استان که نمونه آن انتخابات است و نرخ بالای سواد در استان و غیرت ملی بالا بر اساس نظرسنجی‌های متقن از امتیازات ویژه ایلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابیان اینکه باید قدر این فرصت‌ها را به‌عنوان منابع پایدار دانست، تصریح کرد: فقر و بیکاری، کمبود فضاهای فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مسائلی است که باید در شورای فرهنگ عمومی بررسی شود و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در کاهش فقر می‌تواند موثر یلشد به این معنا که از ابتدا هرکسی تحصیل می‌کند چند مهارت را در کنار تحصیل یاد بگیرد و افراد کار را فقط در پشت میز اداره نشستن تعریف نکنند.

صالحی تاکید کرد: برای احیا گفتمان فقرزدائی اعضا شوراهای فرهنگ عمومی اعم از ائمه جمعه، مدیران دستگاه‌های فرهنگی، هنری و غیره باید تلاش کنند تا این رویکرد در کشور ترویج پیدا کند اگر به توسعه فکر می‌کنیم حتماً نیاز داریم که بحث‌های فرهنگی را دنبال کنیم.

وی گفت: فرهنگ و هنریک فرصت مهم اشتغال‌زایی با سرمایه‌گذاری اندک می‌تواند باشد، سندی تدوین‌شده که در این سند اشاره‌شده که در حوزه فرهنگ و هنر می‌توان 26 هزار شغل را ایجاد کرد، اطلاع‌رسانی از فرصت‌های مختلف ازجمله فرصت‌های گردشگری و هنری می‌تواند زمینه‌های بیشتر را برای اشتغال ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد این است که فرصت‌های تخلیه انرژی و هیجانات مثبت را در فضای اجتماعی ایجاد کنیم و نیاز داریم که پارک‌ها و فضاهای فرهنگی و رویدادهای فرهنگی و هنری در جامعه افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک فرصت بسیار خوب برای کاهش گسست‌های نسلی است و از این فرصت می‌تواند با اجرای تئاتر و برنامه‌های فرهنگی و هنری، نسل جوان را فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

صالحی با اشاره به‌ضرورت توجه به مصرف فرهنگی مردم، تاکید کرد: باید به جایی برسیم که همان‌طور که به تخت بیمارستان نیاز دارند، نسبت به کمبود محصولات فرهنگی هم حساس باشند و محصولات فرهنگی در سبد خانوارها وجود داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =