انعقاد تفاهم نامه همکاری منابع طبیعی استان با کمیته امداد امام خمینی

کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان و اداره کل منابع طبیعی این استان در راستای توانمندسازی روستاییان و جوامع محلی ،توسعه و بهبود معیشت و بالا رفتن توان اقتصادی و اجتماعی مددجویان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان و اداره کل منابع طبیعی این استان در راستای توانمندسازی روستاییان و جوامع محلی ،توسعه و بهبود معیشت و بالا رفتن توان اقتصادی و اجتماعی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد طی تفاهم نامه ای برای ساکنین عرصه‌های منابع طبیعی بستر اشتغال فراهم آوردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص این تفاهم نامه گفت: توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد با محوریت اشتغالزایی در بخش های منابع طبیعی و آبخیزداری و توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای حفظ و صیانت از جنگل ها و مراتع از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه است .

توسعه پایدار و اشتفاده از ظرفیت های آبخیز داری از اهداف تفاهم نامه


ارم ابخیزداری و کمیته امداد


شیرزاد نجفی ابراز داشت: این تفاهم نامه در شش ماده و شامل 16 بند است که از مهمترین مفاد آن می توان به توسعه پایدار با استفاده از ظرفیت های آبخیزداری ، توسعه گیاهان دارویی و سایر مشاغل خرد مرتبط با حوزه منابع طبیعی اشاره کرد .

وی خاطر نشان کرد : زمین ، سرمایه و نیروی انسانی از مهمترین ارکان توسعه پایدار می باشد و منابع طبیعی نیز به عنوان تامین کننده زمین در چرخه توسعه پایدار نقش به سزایی ایفا می کند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تاکید بر مشارکت مردم در عرصه های منابع طبیعی، افزود : تا زمانی که حضور مردم و همراهی آنها وجود نداشته باشد امکان دستیابی به پیشرفت در هیچ بخشی فراهم نخواهد بود.

گامی بلند در راستای حفاظت از منابع طبیعی

جاسم محمدی فارسانی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز در این جلسه تنظیم وامضای این تفاهم نامه را گام بلندی در راستای حفاظت از منابع طبیعی و ایجاد اشتغال دانست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =