فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا و ارشد نظامی آجا در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین گفت: همزمان با هفته دفاع‌مقدس، مراسم سان و رژه در ۲۱ شهر منطقه شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران سبب تغییر در محاسبات و معادلات سیاسی و نظامی دنیا شد و بر این اساس دشمنان تلاش زیادی برای مقابله با این انقلاب صورت دادند درحالیکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دفاع در مقابل هرگونه تجاوز و یا تهدید نظامی دشمنان را دارد .

وی در مورد برنامه‌های ویژه هفته دفاع‌مقدس هم اظهار کرد: قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا و ارشد نظامی آجا در پنج استان‌ آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین با دیدار با نماینده ولی‌فقیه در هر استان آغاز خواهد شد.

ارتش

وی افزود: مراسم سان و رژه نیروهای مسلح روز شنبه ساعت ۹ صبح بطور همزمان در ۲۱ شهر ۵ استان شمال‌غرب کشور آغاز می‌شود.

حاجیلو گفت: سان و رژه در استان آذربایجان‌غربی هم در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، مهاباد، پسوه، نقده و پیرانشهر مراسم رژه برگزار خواهد شد.

حاجیلو افزود: نمایشگاه دفاع مقدس نیز با رونمایی از توانمندی‌های نیروهای مسلح و بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران و برخی ادوات جنگی و رزمی از روز شنبه در پارک ائللرباغی ارومیه برگزار خواهد شد.

وی گفت: سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مسابقات ورزشی، اعزام سخنران به دانشگاه‌ها و مدارس، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان و غبارروبی مزار شهدا و اعزام تیم‌های پزشکی به روستاها از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.

 

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =