فرزندت دقیقا کجاست آقای مدیر عالی‌رتبه ورزش؟

نشریه دنیای ورزش چاپ تورنتو، در گزارشی به بحث آقازاده ها در ورزش ایران پرداخته است.گزارشی که بر اساس ادعاهای ساشا سبحانی ، مطرح شده است و سعی کرده به اسامی بزرگ بپردازد.

این روزها در ایران یک بحث حسابی داغ است. اینکه مسئولان دقیقا کجا هستند و چه می کنند؟مسئولان هم دست پاچه جوابهایی دادند که باعث شد تا سر و صدای بسیاری به راه بیفتد. تقریبا همه می گفتند فرزندان شان بیکارند. ولی همه از نقش این آدم های پشت پرده می گویند ، هرچقدر هم که پدرهای شان تکذیب کنند ، این شایعات ادامه دارد!

در ورزش هم تقریبا شرایط به همین منوال است. بیایید کمی درباره آقازاده این مدیران ورزشی با هم بخوانیم تا بدانیم دقیقا در ورزش چه خبر است!

پسر سرشناس کفاشیان!
اخیرا ساشا سبحانی ویدئویی منتشر کرده است درباره فرزند علی کفاشیان. این پسر سفیرسابق ونزوئلا که خودش به خاطر زندگی لاکچری منتقدان بسیاری دارد دست به افشاگری زده و برای نمونه احسان کفاشیان ، پسر نایب رئیس فدراسیون فوتبال را به عنوان یکی از ولخرج های ورزشی معرفی کرده است. احسان البته پورشه ندارد. او یک بنز سری «ای» دارد و استخدامش در وزارت نفت هم با مدرکی حرف و حدیث دار است که به امضای پدرش رسیده است!البته کفاشیان همواره تاکید دارد ، احسان قهرمان ملی بوده و از نظر شکلی استخدامش هیچ مشکلی نداشته و خود احسان هم اخیرا درمصاحبه ای گفته بود از این آقازاده آن طرف آبی شکایت می کند.

پسر وزیر...
علی سلطانی فر فعلا خبرساز ترین چهره ورزش کشور است. استقلالی ها حسابی از دست او شاکی هستند . کسی که ویدئوی منتشر شده شوخی اش با مازیار ناظمی سر استقلال و پرسپولیس ، خبرساز شده بود .

او یک سال و نیم قبل در کنار بهداد سلیمی را برای ثبت نام در شورای شهر رفت. پسر وزیر ورزش هیچ سمت مستقیمی در ورزش ندارد اما طرفداران تیفوسی استقلال در ماه های اخیر بارها به او حمله کردند و دلیل شان هم همان ویدئویی بوده که یکی از دوستان مشترک شان از شوخی دوستانه در شب های تبلیغات انتخابات ، به اشتراک گذاشته است. ویدئویی که البته می شد برایش چند خطی توضیح داد و ماجرا را تمام کرد اما چنین اتفاقی نیفتاد.

علی سلطانی فر که تحصیلات آکادمیکش کامل است البته دوستان ورزشی زیادی دارد . آخرین رونمایی از او زمانی بود که در افطاری رئیس جمهور با ورزشکاران ، در نزدیک ترین میز به رئیس دولت نشسته بود. درباره علی البته می گویند او به رغم انتقادهایی می شنود ، خیلی هم در کار ورزش دخالت نمی کند و فقط گهگاه توصیه های دوستان فوتبالی یا ورزشی را برای پدرش می گوید. مثلا خیلی ها توصیه الگوسازی مدل موفق مربی خارجی در استقلال که بر گرفته از الگوی جواب گرفته در پرسپولیس بود را حاصل همین راهنمایی ها می دانند. ولی با این وجود او سعی کرده دور از ورزش باشد.

آقا مجتبی داورزنی و آقازاده جناب پولادگر!
تنها کافی است نام پسر داورزنی را در اینترنت سرچی ساده کنید تا ببینید چقدر فقط پدرش درباره او صحبت کرده است. مجتبی به همراه چند جوان دیگر که یکی از آنها گفته شده سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال است و احتمالا فرزند پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو ، کافی شاپ و باشگاه بدنسازی مجموعه تکواندو را کرایه کرده بودند. آنها را حتی متهم اصلی در برکناری خیمنز ، سرمربی تیم ملی بوکس ایران معرفی می کرده اند.

این بحث را حتی همایون امیری مدیر تیم های ملی بوکس در آن زمان تائید کرده بود. ماجرا هم این بوده که با فشار از بالا خیمنز از ایران رانده می شود تا مربی باشگاه مورد نظر بیاید و مسئولیت بگیرد. خبری که اگرچه داورزنی همان زمان هم تکذیبش کرد و درباره تجارت پسرش هم گفت: همه چی قانونی است.چند تا جوان یک کاسبی برای خود راه انداخته اند و این بقیه اش هم واقعیت ندارد!

علی آقای تاج هستند ایشان!
علی تاج تقریبا فتوکپی برابر اصل مهدی تاج است. او تقریبا نماینده تام الاختیار پدر در تشکیلات اقتصادی اش است و کمتر سمت ورزش دیده شده بود در سال های گذشته. کسی که این قدر شبیه پدر حرف می زند که گاهی می گویند متوجه نمی شوی با تاج پدر حرف می زنی یا تاج پسر!

این اواخر یک بار شایعه ای از حضور علی تاج در یکی از سفر های تیم مطرح شد که تاج از این خبر شکایت کرد و مدعیان هیچ سندی نتوانستند رو کنند . بعد از آن شایعاتی درباره دوستی علی با ابراهیم شکوری و نقشش در انتخاب این جوان تحصیلکرده فوتبالی در پست معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح شد که باز هم این خبر پشتوانه ای نداشت و شکوری تکذیبش کرد.
شایعاتی هم درباره دوستی او با حمید استیلی و معرفی استیلی از طریق علی مطرح شده بود که همگی تکذیب شد و در حد شایعه باقی ماند. محصص ، مهدی تاج و دیگر اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال تاکید داشتند که انتخاب حمید استیلی یک انتخاب کاملا فوتبالی بوده است.حمید استیلی هم به عنوان مدیر تیم چنین نقشی را البته تکذیب کرد.

پسری که اصلا ساکت نیست!
در میان آقازاده مدیران ورزشی شاید کسی بدخبر تر از پسر محمدرضا ساکت ، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیست. او با شکایت یک خواننده تحت تعقیب است. فقط کافی است در اینترنت نام محمدحسین ساکت را سرچ کنید ، متوجه می شوید که این ماجرا حتی به دو پخش زنده تلویزیونی هم کشیده شده است! مصطفی یگانه خواننده پاپ تا به حال دو بار در برنامه حالا خورشید و مثبت دو در حین برنامه های زنده از این گفته که محمدحسین ساکت مدیر برنامه هایش بوده ، پول هایش را نداده و ناپدید شده و گفته این فرزند محمدرضا ساکت را لطفا مردم پیدا کرده و به او معرفی کنند!

خانم دکتر آقای اسلامیان!
نفیسه اسلامیان یکی از خبرسازترین آقازاده های فوتبال است. او دختر محمود اسلامیان و رئیس باند اصفهانی های فدراسیون فوتبال است. اسلامیان در تمام سی سال گذشته یکی از بانفوذترین مدیران اصفهانی ورزش کشور بوده است که مهدی تاج هم همیشه به پشتوانه حمایت های او پیش رفته و هنوز هم در فدراسیون فوتبال این مدیر را مرد در سایه فوتبال ایران می نامند . حتی کی روش هم در آخرین حضور در 90 در اقدامی باورنکردنی از زحمات ویژه اسلامیان تشکر کرد و نشان داد در حقیقت پشت پرده تمدید قراردادش دقیقا چه کسی است و او خودش را با چه کسی طرف می داند.این عضو هیات رئیسه فدراسیون دخترش را از سال 2015 درحالی که هنوز دانشجوی دکتری روانشناسی هم نشده بوده به عنوان پزشک روانشناس تیم های ملی فوتبال بانوان ایران منصوب کرده و در بازی های مختلف او کنار این تیم است! اتفاقی که انتقادهایی پایان نیافتنی را برایش داشته اما انگار برای آقای اسلامیان و تاج و سایر دوستان خیلی این انتقادها اهمیتی ندارد!

پسر دوستدار محیط زیست وزیر قبلی!
محمود گودرزی یکی از آنهایی بود که خیلی تلاش کرد تا خانواده اش از ورزش و هیاهوی قهرمانی اش دور باشند. با این وجود حتی او هم از شایعات در امان نبود. دفتر محیط زیست وزارت ورزش اقدام عجیبی بود که در آن دوران شکل گرفت و مسئولیتش هم سپرده شد به رضا شجیع ، شاگرد نزدیک آقای وزیر. حالا دو سال پس از رفتن گودرزی می گویند فرزند آقای وزیر در همایش های این دفتر دیده شده بود.

- خبرآنلاین این بخش از گزارش را پیگیری کرد و رضا شجیع مسئول وقت آن دفتر و از مسئولان فعلی وزارت ورزش در این باره توضیح داد: «ایشان هیچ ارتباطی با دفتر محیط زیست نداشتند و فقط در یکی از همایش هایی که ما با یکی از ان جی او های معتبر محیط زیستی برگزار کرده بودیم ، ایشان را در همایش دیدم که توضیح دادند به صورت والنتیری با این مرکز همکاری دارند. فقط در همین حد.»

پسر مدیر خبرساز قبلی پرسپولیس!
نزدیک ترین یار به گودرزی در دوران وزارت ورزش کسی نبود غیر از علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس . کسی که با جنجال و بعد از گودرزی از این تیم رفت. او این روزها با انتقادهای زیادی روبرو است. طاهری هم یکی از آنهایی بود که روزهای آخر حضورش در ورزش حرف و حدیث هایی برای نقش فرزندش در مسائل ایجاد شده بود که البته در حد همین شایعات همیشگی بود. پسر طاهری در یکی از اپراتورها کار می کرد. او نامش در ماجرای اختلافات پرسپولیس با مدیران 3090 سر زبان ها افتاده بود!

محسن پسر جنجالی علی‌آبادی!
این یکی مورد خاص است. یعنی نه فقط در دوره احمدی نژاد بود و از مواهب ورزش استفاده می کرد که در دولت بعدی هم همچنان بود و لقمه های چرب بر می داشت. مجسن که در دوران حضور پدرش از عضویت در هیات رئیسه فدراسیون شنا تا نقش کلیدی در مسئله ساخت و سازهای ورزش و دیگر مسائل مربوط به پدرش نقشی کلیدی داشت ، بعد از او هم در شرکت برهان مبین که نماینده انحصاری فروش بلیت های بازی ها بود و مشخص شد قراردادی ترکمان چای با فدراسیون فوتبال دارد و حق استقلال و پرسپولیس در این قرارداد به تاراج می رود ، یکی از مهره های کلیدی بود. البته محسن در مصاحبه ای گفته بود در آن شرکت فقط مدیر داخلی بوده و نقشی در قرارداد و اتفاقات دیگرش نداشته است!

پسر عباسی و قراردادهای تبلیغاتی!
کمیل عباسی پسر اولین وزیر ورزش خیلی مثل پسر علی آبادی حضور مستقیم در ورزش نداشت. او بیشتر ارتباطش با صندوق حمایت از ورزشکاران بود. کمیل دفتر تبلیغاتی و ساخت تیزر و آگهی برای تلویزیون داشت و کارش را طوری برنامه ریزی کرده بود که بیشتر برنامه اش بیرون از ورزش باشد. او غیر از مواردی که سعی می کرد منتقدان پدرش را به صلح و پرهیز از انتقاد ترغیب کند ، خیلی اهل حضور پررنگ در ورزش نبود اما به هر حال صندوق حمایت از ورزش جایگاهی کلیدی در همه ادوار برای روسای ورزش ایران بوده است!

آقازاده‌های خیلی دانه درشت!
فقط به اسم ها توجه کنید: یاسر ، فائزه و فاطمه هاشمی این سه فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی تقریبا از سه دهه قبل در ورزش بودند و خیلی هم علنی فعالیت داشتند و هنوز هم هستند. آنها در ورزش بانوان ، اسکی و سوارکاری ایران در همه سه دهه گذشته بوده و هستند. به این ها در رشته های بوکس و سوارکاری اعضایی از خانواده احمد ناطق نوری را هم بیافزایید!

پسر محسن رفیق دوست در دوران محمد دادکان مسئول کمیته بازرگانی فدراسیون فوتبال و یکی از مهره های کلیدی او در این پست بود.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ابراهیمی A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    14 0
    ان شالله یه روزی بدجوری حساب پس خواهند داد