مدیر کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاخص اهدای خون در کشور ۲۵ و نیم در هزار است که در استان ما نیز همین حدود اعلام شده است و در زمینه اهدای خون مستمر شاخص کشور ۵۸ درصد است که در استان ما این شاخص به ۶۸ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ؛رستم حسن زاده در نشست خبری که بمناسبت روز جهانی خون برگزار شده بود گفت: انتقال خون ایران با کشورهای توسعه یاقته جهان رقابت می کند و انتقال خون استان نیز در کشور از قافله عقب نیست.

حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه شاخص اهدای خون در بین بانوان درصد کمی دارد بیان کرد: شاخص اهدای خون در بانوان کشور ۱۴ و نیم درصد جمعیت است که در این زمینه استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مدیر کل انتقال خون ادامه داد : در سال ۹۶ موفق به دریافت استاندارد ایزو ۲۰۱۵ بر اساس شاخص های بهداشت و سلامت شدیم و در همین سال اجلاس منطقه ی جنوب کشور با دبیری استان کهگیلویه و بویراحمد درشهر یاسوج برگزار شد.

حسن زاده عنوان کرد: پروژه ساختمان انتقال خون از سال ۹۴ شروع شده است که ۳۵% پیشرفت فیزیکی داشته است و بزرگترین و جدیدترین انتقال خون کشور می باشد.

رستم حسن زاده ادامه داد: ساختمان در حال تاسیس انتقال خون در فضای به مساحت ۳ هزار متر مربع زیر بنا با اعتباری بالغ بر ۲ و نیم میلیارد تومان در حال اجرا است که برای تکمیل نیاز به ۴ میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد : ارتباط علمی و تبادل تفاهم نامه های مختلف با دیگر مراکز از دیگر عملکردهای سازمان انتقال خون در سال ۹۶ بوده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =