تجمع سکوت در دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به احکام سنگین دانشجویان

دانشگاه علم و صنعت، سومین دانشگاهی است که پس از تهران و علامه با اعتراض به احکام سنگین دانشجویان همراه شده و روز گذشته تجمع اعتراضی آنها برگزار شده است.

به گزارش خبرآنلاین، تجمع اعتراضی دانشجویان علم و صنعت با عنوان تجمع سکوت روز گذشته برگزار و بیانیه‌ای در اعتراض به این وضعیت خوانده شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «
ما دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به احکام قضایی صادر شده برای دانشجویان سراسر کشور گرد هم آمده‌ایم تا مطابق وظیفه تاریخی خود، این آخرین نفس‌های دانشگاه را حفاظت کنیم. طی چند سال گذشته تیغ احکام قضایی به شکل بی‌سابقه‌ای بر گلوی دانشجویان سنگینی می‌کند و هر لحظه دانشگاه را به سکوت تهدید می‌کند. 

ما معتقدیم ما دانشجویان باید امروز متحدانه جلوی این را بگیریم. به همین سبب است که اینجا دور هم گردآمده‌ایم. از همه شما درخواست می‌کنیم به ما بپیوندید، تا در کنار هم، در کنار همه دانشجویان و دوستانمان که در ایام امتحانات اسیر احکام حبس طویل المدت شده‌اند بایستیم و به این درد مشترک اعتراض کنیم.
گردهم آمده‌ایم تا صدایی باشیم برای دانشجویان، آنان که امروز توسط دانشگاه به نمراتی توخالی تقلیل می‌یابند و فردا بیکار در جامعه رها می‌شوند.
گردهم آمده‌ایم تا صدایی باشیم برای دانشجویان، آنان که دیروز با امید به دانشگاه آمده بودند اما امروز ناامیدانه از وضعیت اسف‌بار دانشگاه ‌سخن‌ می‌گویند.

در انتها خاطر نشان می‌کنیم مطالبات ما دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از دولت و قوه قضاییه به شرح زیراست:
اول: لغو احکام قضایی صادره علیه دانشجویان
دوم: آزادی دانشجویان بازداشتی 
سوم: امکان ادامه تحصیل دانشجویانی که برای آنان احکام قضایی صادر شده‌ است. از دانشجویان ستاره‌دار سابق تا دانشجویانی که به تازگی برای آنان حکم قضایی صادر شده است.

 

 

 

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت آشکار AU ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    0 0
    جو رسانه ای موجود به مسایل مهمتر چون معیشت،گرانی افسار گسیخته،بازار ارز،.... بپردازد نه با هیاهو و پیش کشیدن مسایل پیش پا اقتاده سعی دز کتمان حقایق موجود داشته باشد در پرونده دانشجویان دو حالت دارد اگه گناهکارن بایستی به اشد مجازات برسند و اگر بیگناه بایستی تبرئه شوند کاهش محکومیت با چه دیدگاهی قرار است صورت چذیرد؟
  • جمعی از معلمان AU ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    0 0
    این دانشجویان بایستی بذن کوچکترین اغماض به سزای اعمال شون برسند به جای پرداختن به این مسایل کم اهمیت پیگیر خواست به حق معلمان برای تعطیلی زمستانه و تعطیلی چهارشنبه ها و سه شنبه ها مدارس باشید دولت باید حقوق معلمان را دو برابر افزایش دهد و برای اینکه به دولت فشار نیاید کافیست مالیات مشاغل را دو برابر کند و اضافه کاری و مزایای سایر کارکنان دولت حذف شود.