سایت چمدان نوشت: عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل اختلاف سازمان میراث فرهنگی و بنیاد مستضعفان بر سر مالکیت کاخ نیاوران به اشتباه فکر کردم بنیاد مالک بنا است.

 حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران پس از برگزاری شوی لباس پر حاشیه در کاخ نیاوران که واکنش فعالان میراث فرهنگی و اصحاب رسانه این حوزه را در پی داشت تذکری جدی در صحن علی شورای شهر تهران مطرح کرد اما در نطق انتقادی خود به جای سازمان میراث فرهنگی به بنیاد مستضعفان تذکر داد.

بنیاد مستضعفان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «در حال حاضر حق استفاده از کاخ‌های نیاوران و سعد آباد در اختیار دولت است. لذا بنیاد در برگزاری یا صدور مجوز برگزاری شوی لباس در مکانی که به عنوان میراث فرهنگی اشتهار دارد و مورد توجه و تاکید همگان است هیچگونه نقشی ندارد و مسوولیت پاسخگویی در خصوص مراسم برگزار شده به عهده برگزار کنندگان آن است.»

 حسن خلیل آبادی با اشاره به این که بنیاد مستضعفان و سازمان میراث فرهنگی بر سر مالکیت مجموعه تاریخی- فرهنگی کاخ نیاوران با یکدیگر اختلاف حقوقی دارند، گفت: اشتباه کردم نام بنیاد( مستضعفان) را مطرح کردم و واقعاً بنیاد در این اقدام و مدیریت کاخ سهمی ندارد و کاخ زیر نظر میراث فرهنگی اداره می‌شود. بنابراین اعلام می‌کنم که اشتباه کردم و رسماً از بنیاد مستضعفان پوزش می‌خواهم و تذکر را متوجه میراث فرهنگی می‌دانم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: هدف تذکر حفظ میراث فرهنگی و بناها و محوطه‌های تاریخی بوده است اما به دلیل پرونده مفتوح اختلاف حقوقی بنیاد و میراث فرهنگی بر سر مالکیت کاخ من به اشتباه گمان کردم بنیاد اکنون مالک کاخ نیاوران است. خدای ناکرده قصد تشویش اذهان عمومی یا اهانت به نهاد، ارگان یا سازمان انقلابی نبوده است. ما کار فرهنگی انجام می‌دهیم و خواهان حفظ میراث فرهنگی مملکت هستیم.

وی تأکید کرد: حتی در مورد سازمان میراث فرهنگی هم هدف دشمنی یا زیر سوال بردن یک سازمان نیست. هدف ایجاد حساسیت برای حفظ میراث فرهنگی است. بنابراین فرقی نمی‌کند یک بنا یا محوطه یا اثر متعلق به سازمان میراث فرهنگی باشد یا اداره اوقاف یا وزارت ورزش یا نهادهای نظامی یا یک بانک و ...همه ما موظف به حفظ میراث فرهنگی کشور برای مردم و آیندگان هستیم.

 

4242 45

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    0 0
    درود بر تو مرد راستکردار که اشتباهت را می پذیری. کاش همه سیاستمردان اینگونه بودند ای کاش