۴ پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس برای کاهش مصرف برق/ چگونه می‌توان با خاموشی‌ها مقابله کرد؟

مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد در راستای کاهش اوج بار شب، می‌توان تعرفه برق بخش تجاری در ساعات شب را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با توجه به اظهارنظرهای مسوولان وزارت نيرو، سهم بخش‌های دولتی از ميزان تقاضای مصرفی در زمان اوج بار در بيش از 3 هزار مگاوات است. همچنين در سال‌های اخير ساعت اوج مصرف در حدود 15:30 بوده و در این ساعات ادارات دولتی نيز مشغول به کار هستند.

بر این اساس، بنا به پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس، با زودتر شروع کردن ساعت کار ادارات (مثلاً ساعت 7) و خاتمه زودتر از ساعت 14:30 می‌توان بخش قابل توجهی از تقاضای مصرفی در زمان اوج بار را کاهش داد.

همچنين با توجه به کمتر بودن تقاضای مصرفی در اواخر هفته نسبت به روزهای دیگر، می‌توان همراه با تعطيلی زودهنگام در طول هفته، برخی ساعت کاری ادارات را نيز به روز پنج‌شنبه منتقل کرد. این امر باعث تعدیل مصرف در روزهای تابستان خواهد شد.

از سوی دیگر، در راستای کاهش اوج بار شب، می‌توان تعرفه برق بخش تجاری در ساعات شب را اصلاح کرد. لازم است تعرفه برق ساعت 9 تا 11 شب برای واحدهای تجاری افزایش یابد و به همان ميزان تعرفه برق ساعات کم‌باری کاهش یابد تا اثرات منفی بر کسب‌وکار واحدهای تجاری به حداقل برسد.

همچنين به‌جای ساعت 12، باید ساعت 11 شب را به‌عنوان ساعت پایانی کار واحدهای صنفی و تجاری در شهرها قلمداد کرد. این اقدام اگر همزمان با جابه‌جایی ساعات کاری ادارات صورت گيرد، کمترین تاثير منفی را بر کسب‌وکار و تجارت این واحدها خواهد داشت.

 

223225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
    4 0
    فقط بازگشت نير وگاهها كه مجاني به بعضي ها واگذار شدهاند .ودر حا ل حاضر لنگ ميزنند به اغوش ملت