توضیح احسان علیخانی درباره دریافت پول از موسسه ثامن‌الحجج/ تا حالا هزار تومان وام هم نگرفته‌ام

احسان علیخانی با حضور در برنامه «حالا خورشید» اعلام کرد که هیچ هدیه‌ای از موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج نگرفته است و سه میلیارد بودجه تخصیص داده شده از سوی این موسسه تنها صرف تولید شش برنامه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز تلویزیون، عصر امروز (شنبه 30 تیر) با حضور در برنامه «حالا خورشید» درباره ادعای اهدای تسهیلات یا هدیه از سوی موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج به او توضیح داد.

احسان علیخانی در ابتدای برنامه درباره چگونگی اطلاع از صحت ماجرا گفت: «با یک تلفن ساده می‌شد از حقیقت ماجرا مطلع شد، اما شاید خیریتی در آن بود که مردم از اصل ماجرای چگونگی ساخت برنامه‌های تلویزیونی و حضور پرتعداد اسپانسرها مطلع شوند.»

او درباره علت حضور اسپانسرها در برنامه‌های تلویزیونی توضیح داد: «من بارها فریاد زدم که تلویزیون پول ندارد، از اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 اسپانسرها به صورت جدی وارد عرصه برنامه‌سازی در تلویزیون شدند حتی در سریال‌هایی مانند «پایتخت» هم اسپانسرها ورود کردند.»

این مجری درباره چگونگی شکل‌گیری همکاری‌اش با موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج بیان کرد: «از سال 91 موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج پیشنهاد ساخت برنامه مشارکتی را به صداوسیما ارائه داد و پس از بررسی سازمان به ما مجوز داده شد تا همکاری‌مان را با این موسسه آغاز کرده و وارد عرصه تولید بشویم.»

علیخانی ادامه داد: «آن زمان نام این موسسه مطرح و در همه بیلبوردهای شهری، سایت‌ها، روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌ها قابل رویت بود. مردم بدانند که حتما این موسسه با مجوز سیر اداری اسپانسرینگ سازمان صداوسیما را گذرانده و من در این میان هیچ کاره بودم و از سوی سازمان به من اجازه داده شد تا همکاری‌ام را با این موسسه آغاز کنم.»

مجری برنامه «ماه عسل» با بیان اینکه هزینه سه میلیارد تومانی این موسسه مالی و اعتباری صرف ساخت شش برنامه شده است، توضیح داد: «شش مجموعه برنامه از سال 91 ساخته شد که این سه میلیارد برای آن ها صرف شد، این برنامه‌ها عبارتند از «دو نیمه سیب» (ویژه برنامه تحویل سال)، «ماه عسل» سال 92، برنامه «سه ستاره»، برنامه تحویل سال 93، برنامه 20 سالگی شبکه سه و برنامه «بهار نارنج». طبق قرارداد این بودجه برای تولید این شش برنامه از سال 91 تا 93 اختصاص یافت.»

علیخانی همچنین گفت: «ضمن آنکه این موسسه سال 94 انحلال خود را اعلام کرد ولی ما در آن سال هیچ برنامه‌ای نداشتیم، چه ارتباطی میان برنامه‌سازی ما که در بازه زمانی سال 91 تا 93 را شامل می‌شد و انحلال این موسسه وجود دارد؟»

او اضافه کرد: «اواخر دوران آقای ضرغامی بود که طی تماسی دستور داده شد به هیچ وجه نامی از موسسه مالی و اعتباری ثامن‌‌الحجج برده نشود، این اتفاق اوایل سال 94 برای یکی از اسپانسرهای برنامه‌های ما که باشگاه فرهنگی و ورزشی بود هم رخ داد.»

این تهیه کننده تلویزیونی نظرش را درباره گزارش روزنامه شرق این‌طور بیان کرد: «از روزنامه شرق هیچ گلایه‎ای ندارم ولی امیدوارم روزی بتوانیم همه دغدغه‌ها و مطالبات را آزادانه و به درستی و با نام کامل افراد مطرح کنیم، ای کاش که با یک تماس به تلویزیون و مسئولان شبکه سه از کم و کیف ماجرا مطلع و از حقیقت ماجرا آگاه می‌شدند.»

علیخانی همچنین گفت: «من با وام گرفتن هیچ فردی به ذات مشکلی ندارم، اما ادعا می‌کنم تا الان هزار تومان وام حتی از صندوق خانواده، محل، مسجد، موسسات مالی و اعتباری و ... نگرفتم.»

او درباره ماجرای هدیه‌ای که از این موسسه دریافت کرده است هم توضیح داد: «من و رفقای سلبریتی چه اندازه باید ساده لوح باشیم که به همین راحتی هدیه‌ای از موسسه مالی و اعتباری قبول کنیم؟ هر اسپانسری تعهد می‌کند که هدیه‌ای را به مهمانان برنامه اهدا کند و ما همواره روی آنتن هم این هدایا را نشان داده‌ایم، چرا من باید خودم هدیه‌ای بگیرم؟»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    231 5
    برادر گرامی اسناد و مدارک و قراردادها تون را نشان دهید و لازم به ایحاد یک برنامه تلوزیونی ساختگی نیست. ...
    • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
      164 4
      جالبه هنوز شاکيه چرا بودجه کم بهشون ميدن براى ساختن چرنديات
    • بی نام RO ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
      147 3
      سه میلیارد ریختن تو حسابش وام میخواد چکار کنه،همین که تو این چند روز صبح تا شب دار از خودش دفاع میکنه معلومه یه خبر هایی هست،
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    234 6
    ما دیگه رنگ نمیشیم اقای علیخانی. پول به حساب شخصی شما به عنوان وام ریخته شده. اگر برای برنامه بود چرا به حساب شخصی حنابعالی ریخته شده
  • کمال A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    چرا اجازه نمی دهند به آنهایی که بهشون تهمت فتنه گر بودن زدند بتوانند به راحتی احسان علیخانی از خودشون دفاع کنند .
  • م م A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    156 2
    این قضیه هبه گرفتن وهدیه گرفتن چی که آنقدر راحت ازش میگذرند که چیه مگه هدیه گرفتیم اتفاقی نیفتاده مگه چطور شده؟؟ من میگم چرا این هدیه ها رابه ما بدبخت و بیجارها نمیدند
  • شهلا A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    سه میلیارد از پول مردم بیچاره خرج برنامه های شده که فکر نمی کنم تعداد بینندگان واقعی آنها به یک عدد سه رقمی هم برسد
    • بی نام DE ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      4 3
      یا سه میلیارد نمی دونی چیه یه سه رقمی.همینجوری یه چیزی پروندی
  • گمنام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    اقا احسان مردمو چی فرض کردی
  • على EU ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    109 4
    اخه،بنده خدا
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    80 3
    صادق نیستی
  • افشین A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    95 2
    هزینه های برنامه سازیتم منتشر کن. با حلوا حلوا دهن آدم شیرین نمیشه
  • بی نام RO ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    8 195
    روزنامه شرق با این همه دروغ ها و اتهام های واهی به دلیل ضد و بندهای سیاسی هنوز به فعالیت خودش ادامه می ده.... واقعا جای تاسفه.
    • آرمان IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      24 1
      از شدت عصبانیت زد و بند رو ضد و بند نوشتی
  • بی نام RU ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    121 2
    دو ساعت حرف زدن و ننه من غریبم بازی درآوردن آخرشم اون مثلا فعال رسانه ای رو آوردن و تریپ عدالت طلبانه گرفتن که البته خیلی ضایع بود ولی یه کلمه نگفتن چرا پولها به حساب شخصی علیخانی ریخته شده؟ چه جوری هزینه شده؟ کی سند زده؟ که چک کشیده؟ حسابداریش چه جوری بوده؟ ذیحساب کجاست؟ دستگاههای نظارتی چه جور باید حسابرسی کنن؟ مگه برره اس؟ حالا اصلا علیخانی و ثامن و مدیری به کنار، یعنی دستگاه عریض و طویلی مثل صدا و سیما اینجوری اداره میشه؟ یا ابوالفضل...،
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    96 1
    شرق هم گفت سه میلیارد با عنوان هدیه به حساب شما واریز شده این کجایش تهمت است. لطفا حساب و کتاب خرج برنامه سازی تان را روشن کنید
  • هادی بندری IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    91 1
    تومردی و من نامرد.تو راست میگی.
  • ایرانی A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    102 1
    خوب آقا احسان ما که نمیگیم وام گرفتی.اون چیزی شما گرفتی هدیه ناقابل هستش عزیزم
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    52 1
    اینم از اون حرفا بود
  • سلیمانی A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    84 4
    برای ساخت ۶برنامه ۳میلیاردتومان هزینه شودواقعاجناب علیخانی احساس میکنیدباورمان شودصداوسیمابرای ساخت ۶تاسریال شایداینگونه هزینه نکندقبلاهم گفته ایدکارمندصداوسیمانیستیدومستقل هستیدبااینگونه اظهارات شائبه هارابیشترمیکنیدلااقل سکوت پیشه میکردیدتاحقایق روشن شودودرآخرسوالی که هست البته شامل حال تمامی هموطنان میشودوآن اینکه آیاامکان حضورهمه مردم برای اعلام وضع زندگیشان ویادفاع ازخود احیانادرموارداتهامی درصداوسیمارادارندیااین وضعیت شامل افرادخاصی است؟
  • A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    92 1
    این که تایید حرف شرق بود و نه توضیح
  • بی نام DE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    124 1
    یک پیشنهاد: مالباخته های ثامن الحجج را دعوت کن که گریه کنن و تو هم اشک بریزی
  • شهابی A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    81 1
    به نظر من صداسیما کلا براش پول اهمیت داره و اصلا ماهیت اسپانسر براش مهم نیست در این چند سال کلی پول از موسسه ثامن الحجج و پدیده شاندیز و صندوق محمد رسول الله اصفهان که همه مشکل دار بودن گرفته و تبلیغ کرده و مردم فریب خورده پول هاشون رو از دست دادن و آقای علیخانی هم باید بابت تبلیغ موسسه بدون مجوز از مردم عذرخواهی کنه و هدیه رو مثل بقیه مردم که وام 24 درصد می گیرند به بیت المال برگردونه.
  • بی نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    10 2
    با برنامه سازی و سناریو سازی هیچ چیزی اثبات نمیشه ..... جناب ا.ع اسناد و مدارک خودرا به دادگاه ببرند تا پس از کارشناسی ادعاهای ایشان به اثبات برسد .......
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    17 3
    رفیقمون چه اشکی هم میرخت تو برنامه هاش کلا صدا وسیما شده سیا بازی
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    14 2
    اگر برای اسپانسری برنامه بوده ، چرا به حساب آقای علیخانی ریخته شده؟؟ اگر برای صدا و سیما بوده و به حساب آقای علیخانی ریخته شده چرا صدا و سیما خودش نمیاد دفاع کنه؟؟ ایشون که میگه برای 6 برنامه بوده چرا پول 6 تا برنامه تو 3 سال مختلف رو یک جا دادن به ایشون؟؟ و کلی سوال دیگه... به نظرم شفاف سازی نمی کردین بهتر بود آقای علیخانی..
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    15 6
    مگه علیخانی این موسسه را تایید کرده که عذر خواهی کنه .... علیخانی فقط باید در مورد 3میلیارد توضیح بده .... عجب مردمی شدیم همیشه اصل رو ول میکنیم میچسبیم به فرع
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    17 2
    این است قدرت رسانه و مطبوعات . پایه چهارم دمکراسی