مستمری بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند

«خبر جنوب» نوشت: روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملیات اجرایی بیمارستان 320 تختخوابی تأمین اجتماعی شیراز در اراضی حاشیه بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شد.

اين بيمارستان در زميني به مساحت 70 هزار مترمربع با زيربناي بيش از 65 هزار مترمربع به اضافه يكهزار مترمربع ساختمان جانبي و 5700 مترمربع محوطه سازي در شش طبقه با هزينه تقريبي 2770 ميليارد ريال احداث مي شود.

همين گزارش حاكي است در آغاز اين مراسم، راستگو دبير اجرايي خانه كارگر و رضايي، رجبي و پارسايي نمايندگان مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي به سخنراني پرداختند و ضمن تشريح تنگناهاي درماني بيمه شدگان، بر اعاده حقوق قشر آسيب پذير جامعه كارگري تاكيد كردند و خواستار تسريع در احداث و بهره برداري اين واحد بزرگ درماني شدند. همچنين دكتر درخشان، معاون درمان تامين اجتماعي كشور نيز گزارشي از عملكرد همكاران خود در عرضه خدمت به بيمه شدگان ارائه كرد.

در ادامه استاندار فارس با اشاره به كمبود مراكز ملكي و درماني تامين اجتماعي در استان، گفت: با وجود برخورداري بيمه شدگان از تنها يك بيمارستان مربوط به تامين اجتماعي در شيراز كه با قدمتي زياد پاسخگوي بيماران بسياري از سراسر فارس و حتي استان هاي همجوار است، مشاهده مي شود استان هاي ديگر به ويژه استان هاي همجوار از شمار بيشتر بيمارستان هاي مشابه برخوردارند، بنابراين اين واقعيت را نبايد ناديده گرفت كه فارس استحقاق بيشتري در اين زمينه دارد و بايد به اين امر مهم توجه شود.

تبادار با ابراز اميدواري نسبت به درايت وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و همكاران وي در پيگيري و رفع مشكلات درماني تامين اجتماعي فارس، افزود: نظر به اينكه اينجانب پيگير پيشرفت پروژه هاي مختلف در اين استان هستم، حتما روند ساخت اين بيمارستان را نيز دنبال خواهم كرد.

وي معرفي پيمانكار نهايي بيمارستان 320 تختخوابي تامين اجتماعي شيراز را خواستار شد و از اينكه اين پروژه به اعتبارات داخلي متكي است ابراز خوشوقتي كرد و اين امر را موجب برطرف شدن دغدغه ها دانست.

در ادامه مراسم، دكتر ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از دستاوردهاي بزرگ كشورمان به رغم بدانديشي هاي دشمنان و در راس آنها آمريكا و ترامپ رئيس جمهور اين كشور ياد كرد و برجام را يك موفقيت سياسي بزرگ معرفي كرد و دشمني ترامپ را موجب فراهم آوردن فرصتي براي جامعه روبه ترقي ايران در دستيابي به ثبات و پيشرفت هاي مورد نظر دانست.

وي گفت: هدف دشمن، ايجاد بي اعتمادي و عمليات رواني روي مردم ماست. ما در چنين شرايطي به يك تامين اجتماعي نياز داريم تا آثار تحريم ها خللي در زندگي مردم به وجود نياورد.

وزير رفاه اجتماعي با تاكيد بر لزوم توجه به حقوق دهك هاي پايين جامعه كارگري كه در حال حاضر اين مسئله تحقق پذيرفته، اعلام كرد: در سال جاري برنامه حمايت از معلولين را نيز اجرا خواهيم كرد.

ربيعي گرايش به مناطق محروم را سرلوحه اقدامات خود و همكارانش عنوان كرد و اظهار داشت: حتي در احداث بيمارستان در تهران اين مسئله مورد توجه قرار گرفته تا در يكي از نقاط محروم تهران اين بيمارستان احداث شود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي وعده داد در اولين فرصت با كسب منابع جديد، مستمري ها را افزايش خواهيم داد همچنان كه در سال هاي اخير در اين زمينه گام برداشته ايم و مطمئنا هدفمان اين است كه مستمري بگيران تامين اجتماعي داراي يك زندگي توأم با كرامت باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =