تصاویر | در قنیطره چه خبر است/ بشار اسد چه می‌کند؟

اخبار رسیده از سوریه حاکی از ان است که ارتش سوریه مناطق مهمی از استان قنیطره را به کنترل خود در آورده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ارتش سوریه در ادامه پاکسازی های خود در استان قنیطره مناطق مهمی را به کنترل خود در آورده است. این در حالی است که تروریست ها پس از شکست های پی در پی برای تصاحب غنائم به جان هم افتاده اند. در همین حال تصاویری از سوی خبرگزاری رسمی سوریه منتشر شده است که نشان می دهد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به دیدار خانواده های شهدا رفته است.

پاکسازی جنوب سوریه

به گزارش خبرگزاری رویترز، با شکست خطوط دفاعی تروریست‌ها در استان القنیطره، چندین روستا امروز به صورت کامل پاکسازی شد، پیشروی‌ها ادامه دارد.

تاکنون روستاها و مناطق الناصرية، أبوكتف، المقيبرة، عين فريخة، أبوغارة، القصيبة، منقرة العلام، مزرعة الزقزقة، عين المقام، المزاعلة، رسم البجرس، البجرس، رسم القطا، عين التينة، السويقة، منشية السويقة، عين الزيتون، رسم المنبطح، الدواية الكبيرة، الدواية الصغيرة والهجة پاکسازی شده‌اند.

پاکسازی جنوب سوریه

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود به شکلی گسترده در قنیطره واقع در جنوب این کشور و در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی پیشروی کرده و توانست هشت شهرک واقع در حومه درعا و قنیطره را آزاد سازد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه با سرعت به پیشروی‌های خود در جنوب این کشور ادامه می‌دهد و طبق گزارش رسانه جنگ سوریه این ارتش موفق شد هشت شهرک و ارتفاعاتی در منطقه واقع در حومه درعا و قنیطره را آزاد سازد.

پاکسازی جنوب سوریه

برخی منابع نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش دادند: در صفوف شبه‌نظامیان و تروریستها فروپاشی‌های گسترده‌ای رخ داده و شاهد پیشروی یگان‌های ارتش سوریه در جنوب این کشور هستیم. این پیشروی‌ها منجر به آزادسازی تعدادی از روستاها و شهرک‌های حومه شمال غرب درعا و حومه قنیطره شده‌اند.

همچنین یک منبع نظامی سوریه به شبکه المنار تاکید کرد: یگان‌های ارتش این کشور ۲۱ شهرک، روستا،‌ مزرعه و نیز یک ارتفاع استراتژیک در حومه جنوبی قنیطره و منطقه‌ای واقع در حومه درعا و قنیطره را پس از نابودی آخرین تجمعات تروریست‌ها در آنجا بازپس گرفته‌اند.

پاکسازی جنوب سوریه

این منبع نظامی افزود: همزمان با خروج اولین گروه از شبه نظامیان و خانواده‌هایشان از حومه قنیطره به سمت شمال سوریه یگان‌های ارتش این کشور با وارد آوردن ضرباتی مهلک به تروریست‌ها و نابودی تعداد زیادی از آنها موفق شدند کنترل شهرک‌ها، روستاها و مزارع متعددی را در حومه جنوبی قنیطره به دست گرفته و خسارات گسترده‌ای را به نیروهای انسانی و مهمات تروریست‌ها وارد آورند.

پاکسازی جنوب سوریه

ادامه روند خروج شورشیان از درعا و قنیطره/ جنوب سوریه در آستانه پاکسازی کامل

در همین حال یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد، عملیات خارج کردن شورشیان از جنوب سوریه ادامه دارد و ۱۵۰۰ شورشی از طریق گذرگاه "ام باطنه" خارج و به استان ادلب منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری سانا، یک منبع امنیتی سوری تاکید کرد، در راستای فراهم کردن مقدمات برای پاکسازی کامل استان قنیطره از وجود تروریست‌ها، ۴۵ اتوبوس حامل ۲۲۰۰ تن از طریق گذرگاه "ام باطنه" در حومه این استان خارج و به سمت استان ادلب حرکت کردند که ۱۵۰۰ تن از این افزاد شورشیان وابسته به گروه تروریستی "جبهةالنصره" بودند.

احتمال دارد آخرین سری شورشیان جنوب سوریه که مخالف سازش هستند امروز (یکشنبه) خارج و به استان ادلب منتقل شوند، این اقدام براساس توافقی میان دولت سوریه و گروه‌های شورشی است که چهار روز پیش با نظارت روسیه منعقد شد.

پاکسازی جنوب سوریه

توافق‌نامه مذکور شامل آتش‌بس همه گروه‌ها در قنیطره، بازگشت ارتش سوریه به منطقه عاری از سلاح در مرز با جولان اشغالی طبق توافق‌نامه ۱۹۷۴، حل و فصل اوضاع شورشیان راغب به باقی ماندن در مناطق خود و خارج کردن شورشیان مخالف با سازش است. تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین شورشیان، بازگشت آوارگان به شهرک‌های خود با تضمین روسیه، بازگشت نیروهای ناظر بین‌المللی "آندوف" به مناطق حائل در مرز با جولان اشغالی در استان قنیطره و تشکیل کمیته برای پیگیری پرونده بازداشتی‌ها از دیگر مفاد این توافق است.

پاکسازی جنوب سوریه

بخش جنوبی سوریه؛ قسمت سبز رنگ تنها منطقه باقی مانده در دست شورشیان در نزدیکی مرزهای جولان اشغالی است که قرار است بر اساس توافق به زودی واگذار شود.

خبرگزاری سانا گزارش داد، به منظور اجرای توافق‌نامه پایان دادن به وجود تروریست‌ها در روستاها و شهرک‌های حومه قنیطره، اتوبوس‌های حامل تروریست‌ها و خانواده‌های آنها در روستای "ام باطنه" از گذرگاه "جبا" به سمت شمال سوریه حرکت کردند.

توافق‌نامه‌ای امضا شده بر بازگشت ارتش سوریه به مناطق خود قبل از سال ۲۰۱۱ و انتقال تروریست‌های مخالف سازش به ادلب و حل و فصل اوضاع راغبان بر ماندن تصریح دارد.

این خبرگزاری اعلام کرد، در نقل و انتقال تروریست‌ها، اتوبوس‌های مذکور بازرسی شده و بمب‌ها و سلاح‌های اسرائیلی کشف شد.

همچنین روز شنبه به منظور اجرای توافق‌نامه تخلیه شهر نوی واقع در حومه شمالی درعا از آثار شورشیان و بازگشت نهادهای دولتی به آن، ۲۵۰ تروریست‌ مخالف سازش به همراه خانواده‌های خود از این شهر خارج و به شمال سوریه منتقل شدند.

قرار است باقی تروریست‌های مخالف هم امروز (یکشنبه) از این شهر خارج و به اوضاع شورشیان راغب بر ماندن رسیدگی و سپس شهر  خالی از تروریست اعلام شود.

پاکسازی جنوب سوریه

آخرین نقشه از مناطق تحت کنترل هر یک از طرف‌های درگیر در جنگ سوریه

در شهرک محجه واقع در حومه شمالی درعا هم ۲۵۰ تروریست‌ مخالف سازش به همراه خانواده‌های خود خارج و به شمال سوریه منتقل شدند تا این شهرک هم خالی از تروریست اعلام شود.

خبرگزاری سانا گزارش داد، نهادهای ذی‌ربط به منظور فراهم کردن مقدمات برای بازگشت زندگی عادی به مناطق جنوبی و استقرار مجدد نهادهای حکومتی به آنجا هستند.

پانزدهم ماه میلادی جاری ۴۰۷ تروریست و خانواده‌های آنها شهر درعا، مرکز استان درعا را به مقصد شمال سوریه ترک کردند.همچنین روز شنبه سری دوم اهالی شهرک‌های کفریا و فوعه در ادلب، واقع در شمال سوریه که در محاصره تروریست‌ها قرار دارد است در میان استقبال مردم لاذقیه وارد این شهر شدند. سری دوم شامل ۶۰۰ تن از اهالی این دو شهرک بود. روز جمعه هم حدود ۳۰۰ تن از اهالی کفریا و فوعه وارد لاذقیه شده بودند.


شهرک‌های کفریا و فوعه طی دوره محاصره و در طول سه سال با ده‌ها حمله تروریستی به وسیله خودروهای بمب‌گذاری شده و حملات توپخانه‌ای روبرو بودند و این اقدامات تروریستی موجب تخریب زیرساخت‌ها و مراکز پزشکی و آموزشی آن شده بود، اما با این وجود تروریست‌ها نتوانستند وارد این شهرک‌ها شوند.

بشار اسد و همسرش به دیدار خانواده شهدا رفتند

همچنین این خبرگزاری در ادامه اخبار خود از وضعیت سوریه گزارش داد که روز گذشته بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به همراه اسماء اسد همسرش به دیدار خانواده های شهدا رفته است که در تصاویر ذیل مشاهده می کنید:

بشار اسد و اسما اسد

بشار اسد و اسما اسد

بشار اسد و اسما اسد

بشار اسد و اسما اسد

بشار اسد و اسما اسد

 

تصاویر از رویترز و خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =