دیوک نام مردابی است با فاصله نه چندان دور از تهران. برای دیدن این مرداب باید به سمت مازندران رفت. مرداب دیوک در استان مازندران و منطقه‌ی کلاردشت قرار دارد. از مسیر جاده چالوس که به سمت کلاردشت بروید، دیوک را در میان جنگل‌های این منطقه خواهید دید. این مرداب یکی از مرداب‌های وهم‌انگیز ایران است.

 دیوک در مسیر جنگلی و در میان درختان پر شاخ و برگ و انبوه کلاردشت قرار گرفته و با کمی ‌پیاده‌روی می‌توانید به آن برسید، از هوای جنگل و صدای پرندگان در نزديكي تهران  لذت ببرید و قدم بزنید تا منظره‌ی اعجاب‌انگیز مرداب جلوی چشم‌تان نمایان شود.

مرداب دیوک

تصور کنید در جنگلی سرسبز، در میان درختان سر به فلک کشیده و پر شاخ و برگ، راه می‌روید. مه جنگل را فرا گرفته و هر چند دقیقه یک بار صدای پر زدن پرنده‌ای از میان شاخه‌ها به گوش‌تان می‌رسد. از بین بوته‌ها و از روی شاخه‌ها و برگ‌هایی که روی زمین ریخته‌اند می‌گذرید. کمی ‌جلوتر، آن طرف مه، منظره عجیبی به چشم‌تان می‌آید: مردابی تماشایی که بخش‌هایی از آن پوشیده از خزه است. هر چه جلوتر می‌روید زیبایی این چشم‌انداز بیشتر و بیشتر می‌شود. این منظره اعجاب‌انگیز حال و هوای مرداب دیوک است.

مرداب دیوک

جنگل‌های کلاردشت در فصل بهار غرق در زیبایی می‌شوند. زمین پوشیده از سبزه و جوانه‌های تازه درختان هوش از سر هر مسافری می‌برد. کم‌کم، با از راه رسیدن تابستان، سرسبزی درختان بیشتر می‌شود و گرمای خورشید درخشندگی جنگل و مرداب را نمایان‌تر می‌کند. فصل پاییز در این منطقه، با لباس رنگ به رنگ درختان و صدای خش خش برگ‌های زیر پا، برای عاشقان طبیعت شبیه به راه رفتن در رویاست. اما سرمای زمستان و بارندگی، سفر به این منطقه را در فصل سرد کمی دشوار می‌کند. پس بهتر است نیمه اول سال را برای دیدن مرداب دیوک انتخاب کنید.

مرداب دیوک

برای رفتن به مرداب دیوک سبک سفر کنید. حتما کفش مناسب پیاده‌روی بپوشید چون یک جنگل‌پیمایی به یادماندنی در انتظارتان است. لوازم ضروری و داروهای شخصی‌تان را بردارید و یادتان باشد در هر سفری بهتر است یک دست لباس اضافه هم به همراه داشته باشید.

مرداب دیوک

مرداب دیوک

مرداب دیوک

مرداب دیوک

منبع : لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =