۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
تالاب سیران گلی نقده خشک شد!

ایسنا نوشت: معاون فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی از خشک شدن تالاب فصلی درگه سنگی که در ۲۰ کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد، بدلیل تبخیر ناشی از شدت گرما و عدم آبگیری در فصل تابستان خبرداد.

حجت جباری با بیان اینکه خشکی تالابهای فصلی امری طبیعی است گفت: تالاب درگه سنگی که در ۲۰ کیلومتری شهرستان نقده واقع شده جز تالابهای فصلی استان است که بدلیل تبخیر ناشی از شدت گرما و عدم آبگیری در فصل تابستان به طور کامل خشک شده است.

وی منبع تامین آب این تالاب را روان آبهای فصلی ناشی ازبارندگی، مازاد جریان آب انهار سنتی منشعب از رودخانه گدارنقده، جریان چشمه هاو نشت آبهای زیرزمینی عنوان کرد و ادامه داد: با آغاز بارندگی ها و با ورود آب با شروع سال آبی ۹۷_ ۹۸ این تالاب احیا خواهد شد.

جباری با بیان اینکه معمولا اسامی تالابها برگرفته از نام روستاهای اطراف است افزود: این تالاب فصلی در مساحتی در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هکتار به سیران گلی نیز معروف است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی پوشش گیاهی این تالاب را نی و گیاهان مختلف شناور در ان عنوان کرد و افزود: در زمان پرآبی این تالاب، پرندگان مختلفی از جمله کاکائی ها، انواع پرندگان شکاری، فلامینگو و پلیکان زادو ولد و زیست می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =