با رفتن رسول خادم، ورزش پرطرفدار ایران هنوز در بلاتکلیفی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس فردا مجمع فدراسیون کشتی برگزار خواهد شد؛ مجمعی که قرار است درباره استعفای رسول خادم تصمیم گیری کند.
بیست و یکم اسفند ماه سال 96 که چنین مجمعی برگزار شده بود، رسول خادم این مجمع را ترک کرد. او در آغاز مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی با انتقاد از عدم حمایت وزارت ورزش از کشتی، مجمع را ترک کرد. او بیانیه ای در اختیار روسای هیات های کشتی قرار داد که در بخشی از آن نوشته شده بود: در این چندسال شاهد مظلومیت مدیریت کشتی کشور در برابر مواضع ناخوشایند آشکار و پنهان وزارت ورزش و جوانان نسبت به ورزش ملی کشور بوده اید. از نظر من مشی و مرامنامه عملی مدیریت ورزش در کشور به گونه ای است که با روحیات و زوایایی رفتاری دیگر متقاضیان محترم کاندیداتوری فدراسیون کشتی، هماهنگی و همخوانی بیشتری دارد. حضور من اسباب تحمیل بی مهری های مضاعفی بر کشتی خواهد بود.در این چند سال تلاش کردم که از کنار تمامی تنگناهای حاصل از بی توجهی‌های مدیریت کلان ورزش به کشتی کشور ، با اتکاءبه بزرگی خانواده کشتی بگذرم . حتی این تلاش را با شرکت مجدد در انتخابات فدراسیون کشتی نیز ادامه دادم, اما خواهران و برادران عزیزم؛ بهتر است دیگر کتمان نکنیم... کشتی به اندازه کافی تنها هست و منصفانه نیست به واسطه تلاش ناموفق آقایان برای همراه کردن فردی چون من,که تمامی سلول های وجودش از کشتی است ،بیش از این ، آب را به روی کشتی ببندند. اجازه بدهیم فردی مسئولیت فدراسیون کشتی را بپذیرد که بتواند با ادبیات و افکار مورد نظر آقایان وزارتی ، فدراسیون را اداره کند.....
رسول خادم از آن زمان تا به حال، جواب پیغام هایی که از طرف وزارت ورزش ارسال شده را نداده. اگر پیام تبریکی به مناسبت سال نو بوده، خیلی رسمی به آن جواب داده و اگر هم وزارت ورزش درخواستی برای روشن کردن تکلیف کشتی داده، خادم پاسخ روشنی به آن نداده است.
رسول خادم چهره ای است که حالا می توان تمام موفقیت های چند سال گذشته کشتی را به نام او نوشت و همه این موفقیت ها را زیر سایه او دید. گرچه فدراسیون کشتی در حال حاضر تنها یک چهره موفق و قابل اعتماد در مسابقات بین المللی دارد و آن هم حسن یزدانی است. اما همین شرایط فعلی را هم باید به خاطر حضور رسول خادم و تیم تحت نظر او دانست.
حالا مجمع فدراسیون کشتی قرار است درباره استعفای خادم تصمیم بگیرد و نکته قابل تامل اینجاست که اگر خادم واقعا رفتنی باشد، چهره ای قابل اعتنا و قابل اتکا وجود ندارد تا ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد. البته چهره هایی که قصد ریاست بر فدراسیون را داشته باشند کم نیستند اما شخصی به بزرگی و قابل اعتمادی رسول خادم که فکر ریاست فدراسیون را در سر داشته باشد، به این راحتی پیدا نمی شود. همین است که وضعیت کشتی ایران را کمی دلهره آور می کند و باعث می شود به آینده این رشته ورزشی کمی با دیده تردید نگاه شود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =