رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان نسبت به سرقت اطلاعات کاربران به وسیله سرور های اصلی "VPN" و فیلتر شکن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: پس از مسدود شدن شبکه پیام رسان تلگرام عده ای هنوز بر ادامه فعالیت در این شبکه اصرار داشته و به همین جهت متوسل به "VPN"ها و "فیلترشکن ها" می شوند که تحقیقات ما نشان داده سرور های اصلی این نرم افزارها که در خارج از کشور هستند خود عاملی برای سرقت اطلاعات از تجهیزات جانبی کاربران است.

وی با هشدار نسبت به احتمال بد افزار بودن فیلتر شکن ها گفت: این کار علاوه بر اینکه می تواند منجر به سرقت اطلاعات کاربران شود هزینه های پهنای باند آنان را افزایش داده و کندی سرعت اینترنت را نیز برای آنان ایجاد می کند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: اگر قرار باشد کاربران اطلاعات خود را از طریق فیلتر شکن دریافت و ارسال کنند این اطلاعات اول به سرور نرم افزار فیلتر شکن که در خارج از کشور قرار دارد رفته و در آنجا تحلیل و مطالعه اطلاعاتی می شود و بعد به دست کاربر ما در داخل کشور می رسد.

رئیس پلیس فتا به کسانی که از فیلتر شکن در بستر اینترنت استفاده می کنند گفت: به این عده اعلام می کنیم که زیاد خوش بین نباشند که از فیلتر شکن استفاده می کنند تا تلگرام در دسترس آنها باشد چون تخلیه اطلاعات خصوصی آنان یک بار در سرور فیلتر شکن و یک بار در تلگرام انجام می شود.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت : بنابر این به شهروندان توصیه می کنیم از زیرساخت های بومی داخلی کشور برای فعالیت های روزمره خود استفاده کنند و اجازه دهند محیط پیام های رسان های داخلی آرام ،آرام جنبه یکپارچگی و هم افزایی و بروز قدرت رسانه ای نوین داخلی پیدا کنند.

این مقام انتظامی به کسانی اقدام به انتشار محتواهای غیر اخلاقی و توهین آمیز در شبکه های اجتماعی می کنند هشدار داد و گفت: فرقی نمی کند که با فیلتر شکن یا بدون فیلترشکن فردی درمحیط اینترنت اقدام به انتشار محتواهای غیر اخلاقی، شایعات، تشویش، تحریک و التهابات روانی برای مردم کند چرا که اینگونه اقدامات جزو مصادیق مجرمانه محسوب شده و براساس قانون تحت تعقیب و پیگیری پلیس قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: بنابر این اگر کسی قصد انجام اعمال مجرمانه و خلاف در اینترنت را ندارد دلیلی ندارد که بخواهد از فیلتر شکن استفاده کرده و از این طریق امنیت و موقعیت خود را به خطر بیاندازد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =