اعتراضات سراسری در حوزه حمل و نقل و کارکنان این حوزه سالهاست که در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود و حالا کامیون دارهای ایرانی به صورت مسالمت آمیز پیگیر حق و حقوق خود هستند.

به گزارش خبرآنلاین، طی روزهای اخیر تعدادی از رانندگان کامیون در شهرهای کشور، دست به اعتصاب زده‌اند و اعتصاب آنها در سکوت خبری ادامه دارد. آنطور که گفته می‌شود، عمده دلایل آنها برای اعتصاب مربوط می‌شود به ثابت بودن کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها از جمله دلایل آنها برای اعتصاب است.

همزمان در شهرهای جنوبی کشور نیز از جمله بوشهر، سوخت برای کامیون‌دارها با مشقت تامین می‌شود و همین مساله زمینه ساز ادامه اعتصاب آنها شده است. 
اعتصاب‌ها در استان فارس، اصفهان، قزوین، هرمزگان، بخش‌هایی از لرستان و شهرهایی از خراسان ادامه دارد و آنطور که برخی خبرگزاری های داخلی گزارش داده‌اند، رانندگان کامیون که در هر شهری به گونه‌ای اعتصاب کرده اند با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با موضوع" ۱/۳/۹۷ روز اتحاد و اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل برای اجرای عدالت" اعتراض خود را نشان می‌دهند. اعتراضات سراسری در حوزه حمل و نقل و کارکنان این حوزه سالهاست که در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود و حالا کامیون دارهای ایرانی به صورت مسالمت آمیز پیگیر حق و حقوق خود هستند.

همچنین به نظر می‌رسد رویکرد سنتی بازار حمل و نقل باعث کاهش کرایه حمل بار شده، ضمن اینکه زمینه را برای حضور دلالان و متعاقبا سودجویی آنها فراهم کرده است.
این رویکرد سنتی در حمل و نقل جاده‌ای در شرایطی است که،  بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، میانگین سفر هر دستگاه کامیون در طول یک سال (۳۶۵ روز) فقط ۷۳ سفر در سال ۹۴ و ۶۵ سفر در سال ۹۳ است که نشان دهنده خواب بالای کامیون ها و انتظار بیش از حد آنها برای دریافت نوبت سفر است.
این موضوع به پایین بودن بهره‌وری کامیون ها در ایران دامن می‌زند؛ این در حالی است که متوسط عملکرد مورد انتظار برای هر کامیون با توجه به حجم بار در کشور، ۲۰۰ سفر در سال است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    0 0
    کجاش مسالمت امیز بوده؟؟ اعتصاب کننده ها به اونهایی که اعتصاب نکردن با چوب و سنگ حمله کردن تو شیراز
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    0 0
    دیدید محمود معجزه پارسال این موقع ها بیخودی وعده سرنگونی دولت تا اسفند 96 رو نمی داد. الان هم با خوشحالی با دمش سرگرم گردو شکستنه. رو نمایی چربش همیشگی و قدرت مسلط عزیزان گرداننده دولت های در سایه بر دولت به ظاهر تدبیر و امیدی و بر ملت همیشه محروم، سرکار گذارده شده،بی پناه و رنجدیده ایران گرامی باد. از هم اکنون بوی جنگ و درگیری را می توان در فضای استصوابی سیاسی، استشمام کرد ...
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    0 0
    با سلام من یک راننده بامدرک لیسانس هستم که ازبیکاری به این شغل روی آوردم ولی متاسفانه کارمابازحمت زیاد درآمد بسیار پایین روبروست درآمدی که ازسال 92تابه حال هیچ رشدی سعودی نداشته ولی اقلامی مثل لوازم یدکی خودرو عوارض اتوبان حق بیمه کمیسیون باربریها نرخ لاستیک و تمام مواردی که راننده باآنهاسروکارداره بسیارگرون غیرقابل تحمل شده یه متصدی توباربری مخصوصا باربریها تهران نهایتا بعد دوسال ماشین سیصدمیلیونی با پول کمیسیونی که ازراننده میگیره میخره ولی راننده با ماشین ششصدمیلیونی نهایتاخرج خانوادشوبه زحمت درمیاره خواهش میکنم صدای راننده زحمت کشو به گوش مسئولان برسانید راننده حقش ضایع شده و میشه باتشکرازعوامل برنامه