معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تخلفی که در واردات 6400 خودرو به کشور صورت گرفته، توضیح داد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی خسروتاج در خصوص خودروهایی که در سال گذشته بدون ثبت سفارش وارد کشور شده‌اند، اظهار داشت: در بحث خودرو در گذشته در چندین نوبت صحبت کردم، اما از اواسط سال گذشته متوجه شدیم برخی از خودروهایی که در گمرکات ترخیص شده، در سیستم ما ثبت سفارش نشده است.

وی تصریح کرد: انجام ثبت سفارش از سال‌ها قبل برون سپاری شده است و در اختیار یک شرکت قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: گزارش‌هایی داشتیم که بخشی از ثبت سفارش‌های صورت گرفته از سوی آنها انجام نشده است. ما نیز این موضوع را پیگیری کرده و در چند نوبت به نهادهای امنیتی اعلام کردیم. برای گمرکات، تعزیزات، سازمان حمایت و سایر نهادهای مربوطه نیز توضیحات لازم ارسال و گفته شد که حدود 6 هزار و 400 خودرو از طریق این سامانه ثبت سفارش نشده‌اند.

خسروتاج عنوان کرد: ما آن‌جا اعلام کردیم که تخلف در امر واردات صورت گرفته و هیچ‌گاه از کلمه قاچاق استفاده نکردیم. این‌که بعضی از رسانه‌ها به موضوع قاچاق دامن می‌زنند، باید بگویم ما اصلا نگفتیم قاچاق، ما گفتیم مثلا فلان فرد مجاز نبوده واردات را انجام دهد و این کار را کرده است. البته کسی که واردات را انجام داده، تمام عوارض گمرکی را پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: به هر حال سوال این‌جاست که این واردات توسط چه کسانی صورت گرفته است، چراکه در یک مقطع زمانی تنها افرادی که دارای نمایندگی رسمی بودند مجاز به واردات خودرو می‌شدند و حال آنچه درباره این خودروها اتفاق افتاده، این است که ۶۴۰۰ دستگاه خودروی خارجی از طریق افرادی به غیر از نمایندگی‌های رسمی وارد شده است.

خسروتاج با تاکید بر این‌که درباره این خودروها لازم است ابتدا به صورت شفاف موضوع مطرح شود، خاطرنشان کرد: سیستم ما آنقدر قابلیت داشته که حتی لیست مواردی که بدون ثبت سفارش وارد شده را اعلام کرده‌اند.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =