ایرنا نوشت: وزارت خارجه نروژ از گفت و گوهای سازنده وزیر خارجه این کشور با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی خبرداد و گفت: اسلو از تلاشهای اتحادیه اروپا برای حفظ برجام حمایت می کند.

 وزارت خارجه نروژ با اشاره به دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و « اینه اریکسون سورید » وزیر خارجه نروژ اعلام کرد:در حاشیه نشست اسلو گفت و گوهای سازنده ای با دکتر صالحی درباره توافق هسته ای و اهمیت حفظ آن انجام شد.

در این دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر خارجه نروژ در این دیدار برتاثیر توافق هسته ای برای ثبات منطقه و نقش آن در امنیت مشترک تاکید کردند.

وزارت امور خارجه نروژ با تاکید براینکه اسلو از تلاش های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام حمایت می کند،یادآورشد: در این دیدار طرف ایرانی را ترغیب کردیم همچنان به اجرای تعهدات خود ادامه دهد.

علی اکبر صالحی'رییس سازمان انرژی اتمی و 'اینه اریکسن سورید' وزیر خارجه نروژ در حاشیه نشست اسلو در یک صبحانه کاری باهم گفت و گو کردند.

صالحی در این سفر همچنین با « ارنا سولبرگ » نخست وزیر نروژ دیدار و گفت و گو کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار خواهان گسترش و تقویت بیشتر روابط دوجانبه بویژه در حوزه های قتصادی سرمایه گذاری و تجاری شد و ضمن قدردانی از حمایت نروژ از برجام بر لزوم حمایت جدی از اتحادیه اروپا از این توافق تاکید کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اقدامات کشورهای اروپایی در مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا در قبال برجام را کافی نداشتن و حفظ این توافق را در گرو مقابله جدی و صریح با سیاست های ترامپ بویژه از طریق اتحادیه اروپا بیان نمود.

علی اکبر صالحی روز دوشنبه به دعوت دولت نروژ و به منظور شرکت در اجلاس بین المللی اسلوفروم در راس هیئتی به نروژ سفر کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =