رئیس هیات سوارکاری استان ایلام گفت: مسابقه های منطقه ای اسبدوانی غرب کشور جمعه پانزدهم تیرماه با حضور استان های غرب در ایلام برگزار می شود.

رضا علائی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گویی  اظهار کرد: این مسابقات با حضور استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و آذربایجان غربی برگزار می شود.
وی افزود: تاکنون بیش از 30 سوارکار ایلامی در این مسابقات ثبت نام شده اند و انتظار می رود تا روز برگزاری این تعداد افزایش یابد، تعداد سوارکاران استان های دیگر نیز اعلام خواهد شد.
علائی نژاد یادآور شد: در این رقابت ها اسب هایی از نژادهای کرد، عرب و دوخون در یک دور به شکل نعل اسبی در مسافت یک هزار متر به رقابت می پردازند.
وی تاکید کرد: پیست این مسابقات به مسافت یک هزار متر یکی از پیست های استاندارد کشور است و شرایط مناسبی برای برگزاری مسابقات کشوری دارد.
علائی نژاد یادآور شد: به سوارکاران مقام اول حکم قهرمانی و 6 میلیون ریال وجه نقد، رتبه های دوم حکم قهرمانی و چهار میلیون ریال و رتبه های سوم نیز 2 میلیون ریال وجه نقد اهدا می شود.
مسابقات اسب دوانی منطقه غرب کشور روز جمعه پانزدهم تیرماه جاری با حضور 6 استان غربی کشور در بخش کارزان جنب کارخانه سیمان ایلام ساعت 2 بعد از ظهر برگزار می شود.
بگفتنی است؛ 12 سوارکار در بخش خانم ها و 30 سوارکار نیز در بخش آقایان در ایلام در حال آموزش هستند و 52 اسب نیز تاییدیه اسب کرد را دریافت کرده اند.
بیش از 100 راس اسب اصیل کرد و عرب در ایلام وجود دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =