۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وال‌استریت ژورنال گزارش داد کاخ‌سفید پیشنهاد ترکیه مبنی بر آزادی «اندرو برانسون» در ازای لغو جریمه نقدی بانک خلق را رد کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، یک مقام ارشد کاخ سفید روز گذشته [یکشنبه] به نشریه وال استریت ژورنال گفت کاخ سفید پیشنهاد ترکیه مبنی بر معاوضه «اندرو برانسون»، کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه با «هاکان آتیلا»، معاون سابق هالک بانک ترکیه که در آمریکا زندانی است و همچنین توقف تحقیقات در مورد این بانک را رد کرده است.

آنکارا پیشنهاد داد اگر واشنگتن میلیاردها دلار جریمه نقدی علیه هالک بانک را لغو کند و اجازه دهد معاون سابق این بانک باقی محکومیت خود را در ترکیه بگذراند، از اتهامات کشیش آمریکایی در خصوص همکاری با گروه های تروریستی در ترکیه چشم پوشی می کند.

گزارش شده است کاخ سفید ضمن رد این پیشنهاد در صدد انجام اقدامات تلافی‌جویانه است.

این مقام کاخ سفید که نامی از وی برده نشده است به خبرنگار وال استریت ژورنال گفت: «متحد واقعی ناتو، در وهله اول یک کشیش را بازداشت نمی کند.»

کشیش برانسون دو سال پیش به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ژوئیه 2016 بازداشت شد. او چندی پیش آزاد شد و در حال حاضر، در بازداشت خانگی به سر می برد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین خواستار آزادی سه تن از کارکنان کنسولگری آمریکا در ترکیه و آزادی سرکان گولگَه از خلبانان ناتو شده است.

ترامپ تهدید کرده است تا زمانی که کشیش برانسون آزاد  نشود، تعرفه های واردات آلومینیوم و فولاد را برای ترکیه دو برابر می کند. کاخ سفید همچنین دو مقام ترکیه ای را تحریم کرد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال تنش‌ها میان آنکارا و واشنگتن علاوه بر ایجاد بحران در بازارهای بین‌المللی، موجب کاهش ارزش لیر شده بود که با اقدامات حمایتی قطر از ترکیه تا حدودی متوقف شد. در حال حاضر، ارزش لیر در برابر دلار با کاهش 16 درصدی همراه است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =