ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر الزام تمام زیرمجموعه‌های وزارت متبوع خود برای شفاف‌سازی مالی تاکید کرد و گفت:‌ برای نمونه، در معاونت هنری تا یک ماه دیگر اتفاقات روشنی دراین‌باره رخ خواهد داد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ ارائه‌ی گزارش‌های شفاف مالی از میزان هزینه‌ها، حمایت‌ها و درآمدهای معاونت‌های این وزراتخانه، توضیح داد: در سال 97 بعد از  پایان هر جشنواره‌، نمایشگاه‌ و رویدادی، گزارش کل هزینه‌ها باید حداکثر تا چند روز بعد از پایان آن رویداد مشخص و اعلام شود. این امر از طریق بخشنامه به تمام بخش‌های دولت ابلاغ شده و معاونت‌های ما، ازجمله معاونت هنری نیز باید تبعیت کند.

او با اشاره به اینکه «همه‌ جشنواره‌های امسال مشمول این بخشنامه می‌شوند»، گفت: تمام بنیادها و مؤسسات شامل بخشنامه‌ای که اشاره کردم، می‌شوند. پس همه به تدریج به آن می‌پیوندند و دراین قضیه‌ شفافیت هزینه‌ها و درآمدها، به طور روشن عمل خواهند کرد.

صالحی در آخر درباره‌ اینکه آیا زمان مشخصی را برای ارائه‌ این گزارش‌ها می‌تواند اعلام کند؟ افزود:‌ مطمئن باشید تا پایان شهریور اتفاقات روشنی در معاونت هنری رخ می‌دهد و آن‌ها هم این کار را انجام می‌دهند.

عباس صالحی

در پی تاکید دولت بر دسترسی به جریان آزاد اطلاعات و شفاف‌ ساختن میزان درآمدها و هزینه‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، مسئله‌ی ارائه‌ گزارش‌های مالی از سوی جشنواره‌ها، معاونت‌ها و بخش‌های مختلف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته و تاکنون در این وزارتخانه، سازمان سینمایی در ارائه‌ این گزارش‌ها و میزان حمایت خود از تولیدات سینمایی پیشتاز بوده است.

241243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =