۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
ساخت متروی کرج با سرعت در حال انجام است

ایرنا نوشت : احمدرضا محسنی مدیر پروژه خط 2 قطار شهری کرج اعلام کرد که روند اجرایی این پروژه بزرگ با سرعت در حال انجام است.راه اندازی پروژه خط 2 قطارشهری کرج در 4 بخش جابجایی مسافر، کاهش آلودگی هوا و ترافیک ، پدافند غیرعامل و کاهش مصرف سوخت نقش اساسی دارد.

احمد رضا محسنی روز دوشنبه درحاشیه بازدید مدیران شهری و خبرنگاران از خط 2 قطار شهری کرج اظهار داشت: این پروژه با شعار سازندگی زیر پوست شهر ادامه می یابد و فعالیت عمرانی گسترده ای در آن شکل گرفته که انتظار می رود رسانه ها ابعاد اجرایی پروژه را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

وی بیان داشت: راه اندازی پروژه خط 2 قطارشهری کرج در 4 بخش جابجایی مسافر، کاهش آلودگی هوا و ترافیک ، پدافند غیرعامل و کاهش مصرف سوخت نقش اساسی دارد.

محسنی گفت: مترو هر ساعت 20 هزار نفر را جابه جا می کند و دراین کاهش سوخت و آلودگی محیط زیست اهمیت زیادی دارد.

مدیر پروژه خط 2 قطار شهری کرج بیان داشت: 6 خط به طول 102 کیلومتر برای کرج تصویب شده که خط 2 از کمالشهر تا ایستگاه شهید سلطانی پل فردیس ادامه دارد و سپس به شهر ملارد متصل می شود.

وی افزود: قطعه نخست خط 2 قطار شهری کرج از کمالشهر تا شهید ایستگاه شهید سلطانی کرج استمرار دارد .

محسنی گفت: در قطعه یک خط 2 قطار شهری کرج 14 ایستگاه در دست ساخت قرار دارد و در قطعه دوم 9 ایستگاه پیش بینی شده است.

وی بیان داشت : قطعه یک خط 2 به طور کلی 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات حفاری تونل آن به طول 15 کیلومتر به اتمام رسیده است.

مدیر پروژه خط 2 قطار شهری در خصوص تامین منابع مالی این پروژه اظهار داشت :400 میلیارد تومان فروش اوراق سال گذشته برای خط 2 کرج تصویب شد که تاکنون با 250 میلیارد تومان آن تا موافقت شده است.

وی بیان داشت: امسال برای اولین بار درشورای شهر 200 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه تصویب شد.

وی افزود: پیمانکار این پروژه امسال در قبال 500 میلیارد تومان به صورت تهاتر زمین تحویل می گیرد .

اتمام فاز یک پروژه خط 2 قطار شهری کرج تا سال 1400 در 5 ایستگاه پیش بینی شده بود اما با سرعت گرفتن پروژه تا 25 مرداد ماه 99 به بهره برداری می رسد.

مدیر پروژه خط 2 قطار شهری کرج گفت: اکنون تعداد نیروی انسانی شاغل این در پروژه خط 2 قطار شهری به 523 نفر رسیده است و 420 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال فعالیت هستند.

علی اصغر صلواتی سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در این بازدید اظهار داشت : این پروژه سه رکن شامل کارفرما ، گروه سازنده و گروه مشاور دارد.

وی گفت: اگر 80 میلیارد تومان ماهانه بودجه تزریق شود باید امیدوار بود که این پروژه سه ساله به بهره برداری برسد .

صلواتی افزود: در میدان شهید آجرلو 17 هزار متر مربع بتن ریزی برای تقاطع انجام شده و اکنون حدود 32 درصد خط 2 پیشرفت دارد و68 درصد کار از خط 2 مترو باقی مانده که حدود 3 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی بیان داشت: اکنون در 25 محدوده این خط فعالیت عمرانی انجام می شود که هر کدام بین 5 تا 10 نفر کار می کنند.

محمد رستمی مدیر پروژه پیمانکاری طرح و ساخت شرکت سابیر گفت: هر یک هزارمتر یک ایستگاه در خط 2 پیش بینی شده و از سال 89 تا سال 96 ماهانه 500 میلیون تومان به پروژه تزریق شده است.

وی اظهار کرد که ماهانه اگر 25 میلیارد تومان تزریق شود پروژه تا سال 99 انجام خواهد شد.

خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر عملیات اجرایی آن از سال 85 آغاز شده و تاکنون 15 کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =