باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نوشت: از رهگذر توجه به کودکان و نوجوانان می توان زیباترین صحنه های آزادمنشی، میهن پرستی را در جهان فردا به تماشا نشست.

 سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به مخاطبان و دست اندرکاران این رویداد پیام داد.

در متن این پیام آمده است:

«کودکان و نوجوانان، این سرمایه های پاک و بی بدیل، ترسیمگر فردای سرزمین های روشنی هستند که با دستان کوچک اما امیدبخش آنان ساخته خواهد شد. جان و روان کودک امروز، لوح سپیدی است که با نوشته ها و آموزه های امروز نقش می بندد و تربیت صحیح و موثر فرهنگی و هنری می تواند چشم اندازها و افق های روشنی را برای ساختن آینده ای پرنشاط و سرشار از امید ترسیم کند.

اهتمام به تربیت و رشد کودکان همواره دغدغه اصحاب خرد و اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین به ویژه دست اندرکاران هنر گرانسنگ سینما بوده است به گونه ای که سینمای کودک را کانون توجه خود قرار داده و تلاش خود را برای تربیت هرچه بهتر ذائقه تصویری آنها به کار بسته است. برگزاری مستمر بیش از سه دهه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شاهدی بر این مدعاست و اکنون سی و یکمین دوره این جشنواره در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی فرخنده و مایه مباهات است.

بر این باورم که کودکان و نوجوانان نسل امروز، سینماگران نسل فردا هستند. از این رو طرح ایده های نو و راهگشا و تقویت خلاقیت نزد کودکان و نوجوانان در جهان بی حد و مرز امروز نیازمند توجه افزون تر و دقت بیشتر به آنان است. از رهگذر توجه به این سرمایه های پاک می توان زیباترین صحنه های آزادمنشی، میهن پرستی، ایمان و دین باوری صادقانه و صلح و دوستی را در جهان فردا به تماشا نشست. کودکانی که می توانند بر دشت ناامیدی ها بذر امید بکارند و گل نشاط بچینند. کودکانی که صلح را به جای جنگ، دوستی را به جای دشمنی و عشق را به جای نفرت بنشانند و زندگی را معنایی دوباره ببخشند.

جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، عرصه ای برای تجلی این ارزش ها در دیار فرهنگ و هنر اصفهان است. با قدردانی از همدلی و یاری بی دریغ دست اندرکاران سختکوش جشنواره و هنرمندان دغدغه مند سرزمینم، امیدوارم این رویداد بین المللی و ارزشمند سینمای ایران چشم اندازی برای فردای روشن تر و جهانی امن تر برای کودکان و عاری از خشونت و دشمنی برای همگان باشد».

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ الی ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =