در جنگ جهانی دوم هواپیمایی به نام "the Lost Squadron" در کلاهک یخی گرینلند سقوط کرد. این حادثه در سال 1942 رخ داد و از آن زمان به عنوان هواپیمایی گم‌شده از آن یاد می‌کردند. این هواپیما در حال حرکت از گرینلند به بریتانیای کبیر بود که با توده‌های ابر ضخیمی مواجه شد، هواپیما 90 دقیقه در ابرها باقی ماند و در آخر مجبور شد به مبدا برگردد.

در همین حال خلبان متوجه کمبود سوخت شد و درخواست فرود اضطراری روی کلاهک یخی گرینلند را کرد. هواپیما با موفقیت به زمین نشست و تمامی سرنشینان حادثه جان سالم به در بردند اما پس از مدتی متوجه شدند که در کلاهک یخی گیر افتاده‌اند.

بعد از گذشت 9 روز 350 فوت (معادل 106.68 متر) یخ روی هواپیما را پوشاند و در حقیقت این هواپیما داخل یخ‌ها دفن شد. همه هواپیما را تا سال 1992 به دست فراموشی سپردند و در نهایت پس از گذشت سال‌ها آن را از میان یخ‌ها بیرون کشیدند.

ماجرا در همین‌جا به اتمام نرسید بلکه در سال 2011 و در همان محوطه، هواپیمای جنگی دیگری که (Echo) نامیده می‌شد کشف گردید و جالب اینجاست که هردوی هواپیماها از نوع P-38 بودند که در جنگ جهانی دوم استفاده می‌شدند. از سال 2011 تاکنون تحقیقاتی در زمینه‌ی این هواپیمای یافت‌شده انجام دادند و برای خروجش از داخل یخ‌ها برنامه‌ریزی کردند. حالا پس از گذشت 7 سال پژوهشگران با کمک دِرون‌های قوی توانستند از کوه‌ها و یخچال‌های اطراف تصویری دقیق به‌دست بیاورند و تصمیم به خروج هواپیما بگیرند. به احتمال زیاد برای خارج کردن هواپیما از درون یخ‌ها از آب‌های داغِ پرفشار استفاده خواهند کرد تا یخ‌ها را ذوب کنند.

گفته می‌شود که قرار است هواپیما به صورت قطعه قطعه از درون یخ‌ها بیرون آورده شود و پس از خروج همه‌ی قسمت‌ها، قطعات را به هم متصل کنند. گروه تحقیقاتی امیدوارند که با جست‌وجوی بیشتر بتوانند اشیای دیگری که از جنگ جهانی دوم باقی مانده اند را در این کلاهک یخی بیابند. گویا هواپیمای دیگری به نام (Duck) نیز در همین منطقه سقوط کرده بود و هنوز یافت نشده است. زمان سقوط این هواپیمای آمریکایی به سال 1942 برمی‌گردد.

در سقوط این هواپیماها چندین تن جان باخته‌اند و محققان درصدد هستند پیکر آنها را به میهنشان برگردانند. مسئولان مربوطه گفته‌اند که از تابستان آینده جستجوهایشان را برای یافتن هواپیمای آمریکایی آغاز خواهند کرد.

هواپیمای جنگ جهانی دوم

هواپیمای جنگ جهانی دوم

هواپیمای جنگ جهانی دوم

هواپیمای جنگ جهانی دوم

کشف هواپیمای جنگ جهانی دوم

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =