۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

ایرنا نوشت: راب ماکر سفیر انگلیس در ایران روزشنبه با انتشار پیامی در توییتر حادثه تروریستی اهواز را تکان دهنده خواند و افزود: تروریسم در هرکجا که رخ می دهد بایستی محکوم شود.

سفیر انگلیس در ادامه پیام خود به قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

یک گروه مسلحانه تروریست که ظاهرا وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند. تاکنون 24 نفر در این حادثه به شهادت رسیده و ده ها تن مجروح شده‌اند.

گروه تجزیه‌طلب «الاحوازیه» امروز با ارسال پیامی در فضای مجازی مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفته است.

هم زمان، روزنامه‌ها و رسانه‌های انگلیس روز شنبه این حادثه را بازتاب دادند. نشریه فایننشال تایمز در گزارشی توییت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره دست داشتن یک رژیم خارجی در این حادثه را به اختلاف میان ایران و عربستان نسبت داد وعنوان کرد: ایران و عربستان سال‌هاست که در منطقه درگیر جنگ قدرت هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این حادثه در پیامی توییتری نوشت:'تروریست‌های اجیرشده، آموزش‌دیده، مسلح وتأمین مالی شده توسط یک رژیم خارجی، به اهواز حمله کردند. در میان قربانیان کودکان و روزنامه‌نگاران هم وجود دارند.‌ '

وی تصریح کرد:'جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه‌ای تروریسم و اربابان آمریکایی‌شان را مسئول این حمله می‌داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست‌ها خواهد داد. '
نشریه گاردین نیز در گزارشی با اشاره به ویژگی نفت‌خیز بودن شهر اهواز عنوان کرد گروه‌های جدایی‌طلب درگذشته به خطوط لوله نفت حمله کرده‌اند.

علاوه بر تارنمای روزنامه‌های انگلیس، شبکه‌های خبری اسکای نیوز و بی.بی.سی نیز ضمن بازتاب این حادثه یادآور شدند که این حادثه هم‌زمان با رزمایش مشترک ارتش و سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفته است.
به مناسبت 31شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس تمرین مشترک رژه هوایی ارتش و سپاه در آب‌های نیلگون خلیج فارس آغاز شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806448

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی در آمریکا US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    5 1
    فقط محکوم کردن کافی نیست. تروریستها رو از خاک انگلیس و اروپا و آمریکا اخراج کنید تا برن پیش اربابانشان در عربستان. البته عربستان هم راهشون نمیده. چون اونها رو فقط برای عملیات تروریستی میخواد. اگر عضو داعش هم بودن و این حملات تروریستی رو انجام داده بودن برای مثال به نیروهای نظامی یک کشور اروپایی در مراسم رژه حمله می کردن اجازه میدادید راحت در انگلیس و اروپا و آمریکا زندگی کنن؟ یا به شدیدترین شکل ممکن باهاشون برخورد می کردید؟ نمیشه که به یک عده تروریست که خودشان علنا مسئولیت این حمله رو بعهده گرفتن بگید فعال سیاسی. شما هم که در ظاهر محکوم کردید. پس حالا ما علاقمندان به ایران منتظر اقدام عملی انگلیس و اروپا و آمریکا و کانادا هستیم.