درخواست جالب هنرمند مطرح از سیدمهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی در جلسه «کوتاه با داستان» از تاسیس آکادمی داستان‌نویسی خبر داد و گفت: اولین دوره آموزش آکادمی با مدیریت آقای پوررضائیان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کوتاه با داستان عنوان طرح جدیدی است که به همت فرهنگسرای اندیشه و انتشارات نیستان و با میزبانی سیدمهدی شجاعی برگزار می‌شود.

در این مجموعه جلسات که هدف از برگزاری آن ترویج داستان ‌کوتاه است، نویسندگان نام‌آشنای کشور، داستان‌های کوتاه خود را برای علاقه‌مندان می‌خوانند و تجربیات خود را در این زمینه با دیگران به اشتراک می‌گذارند. اولین جلسه از این نشست در مرداد ماه برگزار شد و جلسه دوم از آن نیز در شهریور ماه برگزار شد.

سومین جلسه از کوتاه با داستان با محوریت داستان کوتاه عاشورایی و با حضور سیدمهدی شجاعی، سید حمیدرضا برقعی، مهدی پوررضائیان و حسین مهکام، عصر روز یک‌شنبه هشتم مهر در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.  

آکادمی داستان‌نویسی با مدیریت مهدی پوررضائیان تشکیل می‌شود

سیدمهدی شجاعی که میزبان جلسات کوتاه با داستان است، در ابتدای صحبت‌های خود در این جلسه، ضمن خوشامدگویی به مهمانان و حاضران گفت: داستان‌های کوتاه ما در این جلسه، پیرامون محور عاشورا و کربلا است. البته چند خبر مهم نیز امروز داریم که در ادامه بیان خواهم کرد. جدی‌ترین خبر امروز من، مربوط به تاسیس آکادمی داستان‌نویسی است که مدتی است قول راه‌اندازی آن را داده بودیم.

شجاعی افزود: به یاری خداوند، اولین دوره آموزش آکادمی با مدیریت آقای دکتر پوررضائیان انجام خواهد شد و مخاطبین از هفته آینده می‌توانند به سایت نیستان مراجعه کنند و ضمن خواندن توضیحات بیش‌تر، ثبت نام نمایند. از آقای پوررضائیان بابت پذیرش این مسئولیت تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم که بد نباشد یک داستان کوتاه از ایشان در این جلسه خوانده شود.  

سومین نشست محفل کوتاه با داستان

در بخش بعدی این مراسم، مهدی پور رضائیان به روی صحنه آمد و قبل از خواندن داستان کوتاه خود با نام «ما سه نفر»، خاطره از ملاقاتش با شجاعی زمانیکه در بیمارستان بستری بود تعریف کرد.

در آکادمی، درست‌نویسی مقدم بر داستان‌نویسی است

در ادامه، پور رضائیان توضیحاتی را در مورد آکادمی داستان‌نویسی داد و گفت: همه‌ اعضای آکادمی از نویسندگان شناخته شده کشور هستند و هم‌چنین تیم‌های دیگر این آکادمی با دقت انتخاب شده‌اند. زمینه فعالیت آکادمی در حوزه داستان کوتاه، داستان کودک و رمان است که دوره‌های مختلف آموزشی و پژوهشی در خلال آن برگزار خواهد شد. قصد داریم که افراد مختلف، در ابتدا نوشتن را بلد باشند و وقتی که نویسندگی را یاد بگیرند، می‌توان آنان را به کانال‌های مشخص داستان‌نویسی هدایت کرد که قالب‌های مختلف آن را شامل می‌شود.

تقدیر از 3 چهره ماندگار حوزه ادبیات

بخش بعدی این مراسم، اختصاص به تقدیر از سه چهره ماندگار حوزه ادبیات و نشر داشت که به ترتیب به روی صحنه آمدند. اولین نفر از این جمع، سید مجتبی حسینی، نویسنده و پژوهشگر باسابقه کشور بود.

مراسم تقدیر دوم، اختصاص به تقدیر حمید افخمی ستوده داشت. مهندس مرادی نیز سومین چهره ماندگار ادبیات بود که روز گذشته مورد تقدیر قرار گرفت.

سومین نشست محفل کوتاه با داستان

در بخش بعدی این مراسم، حسین مهکام، داستان کوتاه عاشورایی خود را از مجموعه داستان «عبور از بودن» که در انتشارات نیستان منتشر شده بود را خواند.

درخواست مهمان ویژه جلسه از شجاعی

سپس، مهمان ویژه این جلسه سید حمیدرضا برقعی به روی صحنه آمد تا شعر عاشورایی خود را بخواند. برقعی قبل از خواندن شعرهای خود در سخنانی کوتاه گفت: معتقدم که بسیاری از آثاری که شاعران ما در حوزه شعر آیینی دارند، وام‌دار نوشته‌های الهام گونه آقای شجاعی است و فکر نمی‌کنم که تاکنون شعری در وصف حضرت زهرا سلام‌الله علیها سروده شده باشد و شاعر آن، کتاب «کشتی پهلو گرفته» آقای شجاعی را نخوانده باشد. در همین‌جا از ایشان خواهش می‌کنم که راجع به دیگر معصومین نیز قلم بزنند و شاعران را برای سرودن شعر در وصف امامان غریب، ترغیب نمایند.

بخش پایانی، سومین جلسه از کوتاه با داستان اختصاص به خواندن داستان کوتاه سید مهدی شجاعی داشت. او داستان خود با نام «دنیا پس از تو نباشد» را خواند که با تشویق حاضران در سالن، همراه بود.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =